صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۹ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱
معاون فرهنگی وزارت علوم در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

لزوم بازنگری آئین نامه مقابله با استعمال دخانیات دانشجویان در فضای دانشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای مقابله با استعمال دخانیات دانشجویان در محیط دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 815205

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، امروزه استعمال دخانیات به ویژه سیگار در فضای داخلی دانشگاه‌ها به معضلی آشکار تبدیل شده است، به صورتی که برخی کارشناسان معتقد هستند همراهی استادان، کارکنان و دانشجویان در برخورد با مصرف دخانیات به همراه افزایش قانون‌مداری و مشارکت برای فرهنگ‌سازی ضروری است.

مهدی شهبازی عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران در گزارشی اعلام کرده بود که استعمال ۳۸۰ نخ سیگار به ازای هر ایرانی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ و همچنین افزایشی بودن آمار مصرف دخانیات در میان دختران و زنان نیازمند یک نهضت ملی در زمینه فرهنگ‌سازی برای دوری از دخانیات است.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره استعمال دخانیاتِ دانشجویان در فضای دانشگاه گفت: مصرف سیگار در محیط داخلی دانشگاه باعث آسیب‌هایی به دانشجویان می‌شود.

وی افزود: استعمال دخانیات از قبل به عنوان دغدغه مهم جامعه دانشگاهی بوده و تجربه‌هایی برای مبارزه با دخانیات در دانشگاه‌های بزرگ صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: اختصاص فضا‌هایی برای استفاده از دخانیات، ممنوعیت تام و تمام استعمال آنها، در نظر گرفتن موارد انضباطی برای دانشجویان مصرف کننده سیگار از جمله مسائلی است که برای کاهش استعمال دخانیات دانشجویان در نظر گرفته ایم.

کلانتری اضافه کرد: باید برای مقابله با استعمال دخانیات دانشجویان بررسی‌های مجدد صورت بگیرد و آئین نامه موجود بر اساس فضای جدیدی که دانشگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند بازنگری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر