صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ایلان ماسک خبر داد؛

راه‌اندازی مجدد سرویس توییتر بلو از ۸ آذرماه

ایلان ماسک خبر داد که سرویس توییتر بلو با افزایش حق اشتراک مجدداً راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 814903

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، ایلان ماسک با انتشار توییتی تأیید کرد که سرویس توییتر بلو با حق اشتراک 7.99 دلار، از تاریخ 8 آذرماه مجدداً راه‌اندازی می‌شود.

سرویس توییتر بلو بعد از تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، فراز‌ونشیب‌های زیادی را تجربه کرد. مالک جدید توییتر هزینه اشتراک این سرویس را از 4.99 دلار به 7.99 دلار افزایش داد و اعلام کرد قیمت این سرویس توییتر برای کاربران در کشورهای مختلف، متناسب با توان مالی آن‌ها تعیین می‌شود.

ایلان ماسک بعد از خرید توییتر، اولتیماتومی یک هفته‌ای برای کارمندان شرکت جهت به‌روز‌رسانی سرویس بلو توییتر تعیین کرد و از آنها خواست در اسرع وقت، این سرویس راه‌اندازی شود. درنهایت سرویس توییتر بلو با قیمت 7.99 دلار راه‌اندازی شد ولی به سرعت با مشکلات دیگری روبه‌رو و از دسترس خارج شد. حالا ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده که این سرویس مجدداً از تاریخ ۸ آذرماه (‌۲۹ نوامبر) راه‌اندازی می‌شود.

**داستان پرماجرای سرویس توییتر بلو

تیک آبی توییتر در گذشته و طی کردن برخی مراحل تأیید هویت، به حساب‌ کاربری افراد شناخته‌شده مانند سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و سایر شخصیت‌های شناخته شده تعلق می‌گرفت. اما ایلان ماسک در سرویس جدید توییتر بلو تصمیم گرفت هر کاربری با پرداخت ماهانه ۸ دلار، بتواند این نشان را دریافت کند.

باتوجه به اینکه این تصمیم با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا همزمان شده بود، ابتدا ایلان ماسک تصمیم گرفت راه‌اندازی این سرویس با شرایط جدید را به بعد از انتخابات موکول کند. درنهایت، تیک آبی در دسترس کاربران iOS قرار گرفت. اما چند روز بعد موجی از حساب‌های کاربری جعلی در پلتفرم این شبکه اجتماعی با تیک آبی ثبت شد.

این آشفتگی باعث شد توییتر مجبور شود دسترسی به این سرویس را موقتاً متوقف کند. برخی شرکت‌های تبلیغاتی به دلیل شرایط هرج‌و‌مرج در توییتر، تبلیغات خود را روی این شبکه اجتماعی به حالت تعلیق درآوردند. یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی جهان نسبت به تبلیغات روی توییتر به مشتریان خود هشدار داد و به دنبال آن دو شرکت تبلیغاتی دیگر نیز همین رویه را در پیش گرفتند.

در چنین شرایطی، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرده سرویس جدید توییتر بلو از تاریخ ۸ آذرماه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. باید دید در ادامه چه اتفاقاتی برای این شبکه اجتماعی در مورد سرویس توییتر بلو رخ می‌دهد.

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر