صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
مهدی هاشمی در گفت‌وگو با آنا؛

جوابگوی 13 میلیارد بدهی نیستیم/ نسبت به فدارسیون تیراندازی بی‌مهری می‌شود

رییس فدراسیون تیراندازی گفت: فدراسیون تیراندازی به رغم همه مشکلات و سختی‌هایی که پیش رو دارد طبق نظر کارشناسان خبره این رشته به عنوان فدراسیون موفق معرفی شده اما در داخل ایران این فدراسیون مورد بی‌مهری قرار می گیرد.
کد خبر : 81447

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، فدراسیون تیراندازی با کسب پنج سهمیه المپیک بهترین نتیجه تاریخ تیراندازی را به دست آورد اما این فدراسیون مدتهاست که حال خوشی ندارد. بدهی‌سرسام‌آور ‌فدراسیون و کمبود مهمات و فشنگ جدی‌ترین مشکلات این فدراسیون است. اما با‌همه این‌مشکلات هم‌اکنون فدراسیون تیراندازی طبق شاخص‌ها و تحلیل‌های فدراسیون تیراندازی جهانی به عنوان موفق ترین فدراسیون معرفی شده است.


مهدی‌هاشمی رییس‌ فدراسیون‌تیراندازی درباره شرایط فعلی تیراندازان به خبرنگار ورزشی آنا گفت:« متاسفانه مشکلات ما از جمله بدهی و کمبود مهمات و فشنگ هنوز پابرجاست و کمکی جدی از سوی مسئولان برای حل این مشکل شاهد نبودیم.»


وی افزود:«در مسابقات جام جهانی برزیل کمک جزئی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی‌المپیک به ما شد که البته پاسخگویی نیاز ما نبود. فدراسیون تیراندازی به رغم همه مشکلات و سختی‌هایی که پیش رو دارد طبق نظر کارشناسان خبره این رشته به عنوان فدراسیون موفق معرفی شده اما در داخل ایران این فدراسیون مورد بی مهری قرار می گیرد و مهمترین دستاورد ما نادیده گرفته می شود.»


هاشمی ادامه داد:‌«در حال حاضر همه عملکرد تیراندازان را در مسابقات جام جهانی ریو نقد می کنند اما هیچ کس نمی‌داند ما با چه مشکلاتی تیراندازان را به این مسابقات اعزام کردیم. اگر الهه احمدی در این مسابقات نتوانست به فینال صعود کند و نتیجه دلخواه را به دست بیاورد موضوع کاملا طبیعی بود چرا که تیراندازی رشته‌ای است که نیاز به آرامش بسیار زیادی دارد و زمانی که ورزشکار تمرکزش بهم بریزد نتیجه قابل قبولی کسب نخواهد کرد.»


رییس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر اینکه از نتیجه تیراندازان در مسابقات جهانی برزیل‌ رضایت کامل دارد، خاطرنشان کرد: «‌به نظر من عملکرد تیراندازان طبیعی و قابل قبول بود. باتوجه به مشکلات که ما داریم این نتیجه قابل پیش‌بینی بود. امیدوارم این نتیجه، تلنگری برای مسئولان امر باشد تا رشته ای که پتانسیل بالایی دارد و هم اکنون به عنوان موفق‌ترین فدراسیون معرفی شده‌ است در سایه توجه و حمایت به افسوس و حسرت بعد از المپیک تبدیل نشود.»


هاشمی همچنین به عملکرد الهه احمدی اشاره کرد و گفت: «الهه احمدی توانایی خاص خودش را دارد و به طور حتم در مسابقات بعدی تا المپیک نتیجه قابل قبول کسب می کند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. ما نیاز داشتیم تیراندازان را به این مسابقات اعزام کنیم تا با شرایط مسابقات رسمی آشنا شوند و سطح خودشان را با رقبای دیگر مقایسه کنند. در این مسابقات ما حتی نفرات اعزامی بیشتری بردیم تا با شناخت کافی از حریفان به دست بیاورند.»


رییس فدراسیون تیراندازی در مورد هزینه‌ها و بدهی‌های این فدراسیون اظهار کرد: «من بارها گفته‌ام اگر فدراسیون تیراندازی مشکلات مالی و بدهی نداشت به طور حتم در مسابقات انتخابی المپیک بیشتری شرکت می کردیم و سهمیه بیشتری کسب می‌کردیم اما شرایط به ما اجازه این کار را نداد. هم اکنون فدراسیون تیراندازی 13 میلیارد بدهی دارد و برای هر سفر و شرکت تیراندازان در مسابقات پیش رو مجبوریم که قرض بگیریم و بدهی بر روی بدهی گذشته افزوده می شود.»


وی همچنین به هزینه مسابقات جام جهانی برزیل اشاره کرد و گفت:«همین مسابقات جام جهانی برزیل برای فدراسیون 500میلیون هزینه داشت که مجبور شدیم بخشی از آن را قرض بگیریم. متاسفانه چاره‌ای هم جز این نداریم چرا که ما نمی توانیم تیراندازان را به این مسابقات اعزام نکنیم.با هر مشکلی که وجود دارد سعی می کنیم در این فرصت باقی مانده تا المپیک آنها را به مسابقات مختلف اعزام کنیم.»


هاشمی در پاسخ به اینکه سرمربی تیم ملی تیراندازی عنوان کرده بود که اگر مطالباتش پرداخت نشود، از ایران می رود تصریح کرد:« «لازلو سوچک» هیچ زمانی حرف رفتن از ایران را در صورت عدم پرداخت مطالباتش نزده است. ما می دانیم که حق و حقوق او به حق است و باید هر چه زودتر پرداخت شود اما منابع مالی فدراسیون محدود است و ما هم اکنون قسمتی از بدهی‌مان مربوط به مربی می‌شود که مجبور شدیم قرض بگیریم تا بخشی از مطالبات او را پرداخت کنیم. اما اگر او راضی نیست در ایران بماند ما هم مشکلی بابت این موضوع نداریم. قرارداد ما با این مربی تا پایان المپیک است و گویا بعد از آن هم قصد بازنشستگی دارد. به هرحال منابع فدراسیون محدود است و ما باید با همین منابع محدود کار کنیم تا بالاخره در آینده نتیجه بگیریم. اما به هیچ عنوان هم راضی نیستیم تیمی را به لازلو بسپاریم که او با بی میلی کار کند و نتیجه دلخواه ما را کسب نکند. بنابراین اگر هم قصد رفتن از ایران تا قبل از قراردادش را دارد ما مشکلی نداریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر