صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای حرکت بر مبنای شعار سال

۵۸۹ شرکت دانش‌بنیان با زیرساخت‌های سازمان صنایع کوچک استقرار یافته‌اند

در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۵۰ شرکت مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دانش بنیان شده است و در حال حاضر ۵۸۹ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری کشور استقرار دارند.
کد خبر : 814458

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۱۴ نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی را از طریق فن بازار و بهم رسانی فناوران و واحد‌های صنعتی رفع نموده است و در جریان فعالیت‌های انجام شده تا به امروز در این حوزه ۴۵۶ نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی با حمایت این سازمان و شرکت‌های تابعه رفع شده است.

همچنین در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۱۳۶ نیاز فناورانه شناسایی شده و کل نیاز‌های شناسایی شده در این بخش به ۱۷۷۱ نیاز می‌رسد که از طریق بستر‌های فراهم شده و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌های فناور و اساتید دانشگاه در حال رفع می‌باشد.

در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۵۰ شرکت مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دانش بنیان شده است. در حال حاضر ۵۸۹ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری کشور استقرار دارند.

همچنین ۱۶۵ شرکت مستعد در نیمه اول سال ۱۴۰۱ برای دانش بنیان شدن شناسایی شده اند و ۱۷۷۸ شرکت نیز از آغاز فعالیت در این زمینه شناسایی شده اند. گفتنی است با مزایا و مشوق‌های تعیین شده جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری در فصول بهار و تابستان ۳۱ شرکت دانش بنیان جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری استقرار یافته اند. در نیمه اول سال ۱۴۰۱، ۶ واحد فناور در شهرک‌های فناوری جایدهی شده اند و در حال حاضر بیش از ۱۳۵ واحد فناور (فناور تولیدی، آزمایشگاه و مرکز تحقیق و توسعه) در ۶ شهرک فناوری تخصصی کشور مستقر شده اند.

با توجه به شعار سال مبنی بر تولید و نگاه به مراکز دانش بنیان، ۱۰ مرکز نوآوری ذیل برنامه توسعه خوشه‌های کسب وکار در کشور راه اندازی شده است. علاوه بر آن در ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب وکار ایجاد شده در شهرک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی بزرگ کشور، ۵۷۳ مشاور به واحد‌های صنعتی ارائه خدمت می‌نمایند.

در همین راستا و با فعالیت ۲۹ کلینیک کسب وکار مستقر در مراکز خدمات فناوری و کسب وکار کشور، در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۱۷ خدمت کلینیکی از طریق درگاه خدمات الکترونیکی سازمان و با بکارگیری ظرفیت مشاوران کلینیک‌های کسب و کار ارائه شده است. بیش از ۳۷۰۰ خدمت کلینیکی (خدمات عارضه یابی و توسعه کسب و کار) تا به امروز از طریق سامانه مذکور به واحد‌های صنعتی ارائه شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر