صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
بومی‌سازی خدمات هوشمند؛

ایمنی سفرهای درون شهری افزایش می‌یابد

پایش برخط اطلاعات ارائه دهندگان خدمات هوشمند سفر، با طراحی سامانه‌ای بومی میسر شد.
کد خبر : 814447

به گزارش  گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا،سامانه مشترک اطلاعات سفر (سماس) با هدف ساماندهی و دریافت اطلاعات مربوط به فعالان تاکسی‌های اینترنتی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر به صورت برخط طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفت. اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور با استفاده از فناوری ژئوماتیک و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری موفق به طراحی و راه‌اندازی این سامانه شد.

این محصول فناورانه امکان تحلیل هوشمند داده‌های سفر به منظور دستیابی به تحلیل‌های ترافیکی برای استفاده در مهندسی حمل و نقل شهری را فراهم می‌کند. همچنین با کمک این سامانه پایش و ثبت داده‌های بیش از ۲ میلیون سفر در روز با رویکرد نظارت و کنترل حوزه حمل و نقل مسافر درون شهری نیز فراهم شده است.

«شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر»، «رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند»، «شهرداری‌ها»، «نیروی انتظامی»، «اتاق اصناف»، «اتحادیه‌های صنفی» و «مجموعه‌هایی که در حوزه حمل و نقل، سوخت اعتباری دریافت می‌کنند» مخاطبان اصلی این سامانه هستند.

 صحت سنجی همه اطلاعات مربوط به بیش از یک میلیون راننده و خودرو در هر ماه به صورت سیستمی با استعلام برخط از بانک‌های مرجع هویتی، بیمه، معاینه فنی و پلیس برای افزایش ایمنی سفر و نظارت کامل هوشمند بر عملکرد مالی و اجرایی شرکت ها، ناوگان و رانندگان توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر