صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۳ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با آنا تشریح شد؛

عناصر تأثیرگذار در جذب دانشجو کدامند؟

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اصفهان برنامه‌ریزی و فعالیت‌های مستمر در حوزه تخصصی هدایت تحصیلی را عامل اصلی روند افزایشی ثبت‌ نام دانشجو عنوان کرد.
کد خبر : 814331

علی‌اصغر عالمیان مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با تأکید بر اینکه هدایت تحصیلی، فرایندی لازم و ضروری برای متقاضیان ورود به دانشگاه است، اظهار کرد: با مشاوره و هدایت تحصیلی صحیح، دانش‌آموزان به رشته‌های کاربردی علاقه‌مند و منابع ارزشمند انسانی در تخصص‌های مورد نیاز کشور تأمین خواهد شد.

وی افزود: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از سال ۹۳ با بهره‌گیری از نیرو‌های توانمند خود به تأسیس دفتر هدایت تحصیلی دانشگاه با نام دفتر هدایت تحصیلی همگام اقدام کرد و با استفاده از ظرفیت مشاوران تحصیلی در آموزش و پرورش استان و مشاوران آزاد به معرفی رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز کشور برای جامعه دانش آموزان پرداخته است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: استقبال روزافزون مدارس از طرح در‌های باز دانشگاه، ارائه مشاوره‌های تحصیلی جمعی و انفرادی، آشنایی خانواده‌ها، دانش‌آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه با رشته‌های تحصیلی و زیرساخت‌های این دانشگاه، همواره نتایج مؤثری بر انتخاب رشته دانشگاهی داوطلبان ورود به دانشگاه داشته است.

عالمیان بیان کرد: موضوع هدایت تحصیلی و جذب دانشجو برخلاف تصور برخی‌ها، صرفاً تبلیغات نیست؛ چراکه هدایت تحصیلی و غالباً اقناع مخاطبان در دو موضوع مهم؛ اهمیت ورود به تحصیلات دانشگاهی و نیز انتخاب رشته‌ای متناسب با روحیات و علایق فرد، مستلزم تبحر و تسلط در حوزه مشاوره تحصیلی است.

وی با انتقاد از نگاه عده‌ای که صرفاً تبلیغات را عامل ترغیب داوطلبان برای ورود به دانشگاه می‌دانند، گفت: استفاده از آخرین روش‌های علمی اقناع در آموزش عالی با استفاده از مقالات و نتایج علمی این حوزه، بهره‌گیری از دانش‌آموختگان و دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی در رشته‌های علوم تربیتی و برنامه‌ریزی درسی، پاسخگویی مستمر، تخصصی و مفصل به مراجعان حضوری، مجازی، تلفنی و جلسات توجیهی با مشاوران استان از مهم‌ترین عناصر تأثیرگذار بر این مهم بوده است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تشکر از حمایت هیئت‌رئیسه و همراهی همه همکاران دانشگاهی با برنامه‌های این دفتر مطرح کرد: برنامه‌های هدایت تحصیلی در طول سال با حضور دانش‌آموزان و مربیان و مشاوران آموزش و پرورش انجام می‌شود و انجام این فرآیند بدون همکاری همکاران همه حوزه‌ها و دانشکده‌ها میسر نیست.

عالمیان ادامه داد: ثبت‌نام بیش از ۸ هزار دانشجوی ایرانی در نیمسال اول ۱۴۰۱، حاصل کار گروهی و مشترک همه همکاران به‌ویژه همکاران فعال در مرکز هدایت تحصیلی و سالن ثبت‌ نام و دانشکده‌های واحد اصفهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر