صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۲ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱
رئیس شورای شهر تهران:

اتوبوس‌های گازوئیلی تهران باید نوسازی یا از چرخه خارج شوند/ سهم ۲۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حل معضل آلودگی هوا گفت:‌ اتوبوس‌هایی که با گازوئیل فعالیت می‌کنند باید نوسازی و یا بازسازی شوند و یا دستگاه‌های فرسوده از چرخه خارج شوند.
کد خبر : 814235

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه ساختمان‌های نا ایمن آنچه به دست آمده اقدامات خوبی است و روز گذشته تیم کارشناسی دقیق و حساسی در مناطق مختلف تشکیل شد.

وی افزود: این اقدام انجام شد تا ساختمان‌ها را با اولویت بندی بر اساس ارتفاع یا عمر بیشتر مورد بررسی قرار دهند و تیم اخطار و هشدار لازم را به ساختمان‌ها می‌دهد تا ساختمان‌ها به مرحله ایمن سازی برسند.

چمران با بیان اینکه این تیم ساختمان‌های تا ۶ طبقه را هم بررسی می‌کند گفت: آنچه تا امروز گفته می‌شد در زمینه ایمنی آتش نشانی بود و برخی از ساختمان‌ها از جهات دیگری ناپایدار هستند و مقاوم سازی آن‌ها مورد اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات آغاز شده و امیدواریم به نتیجه برسد افزود: ابتدا اقدامات باید به اطلاع صاحبان و سپس به مردم برسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره آلودگی هوای پایتخت گفت: ما ابتدای سال اعلام می‌کنیم که باید کاری شود تا در پاییز نگوییم وضعیت مناسب نیست و قطعا اقدامات لازم مدت بیشتری می‌طلبد که این مدت وجود داشته و متاسفانه از دست رفته است.

چمران افزود: وزیر کشور چند ماه پیش تمام دستگاه‌ها را در جلسه‌ای دور هم جمع کرد و بررسی شد که این دستگاه‌ها تا چه اندازه وظایف خود را انجام داده اند. 

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها هنوز ماموریت خود را انجام نداده بودند ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها اقداماتی را آغاز کرده‌اند، اما تمام دستگاه‌ها باید کنار هم باشند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد. همچنین اتوبوس‌هایی که با گازوئیل فعالیت می‌کنند باید نوسازی و یا بازسازی شوند و یا دستگاه‌های فرسوده از چرخه خارج شوند.

چمران با بیان اینکه ۲۰ درصد آلودگی مرتبط با موتورسیکلت‌ها است، گفت: اگر موتور‌ها برقی شوند، اقدام خوبی صورت میگیرد، اما قیمت‌ها افزایش یافته و این مشکلات گریبان گیر ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر