صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱
امیر فخری مطرح کرد؛

سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: با ایجاد اندیشکده هوش مکانی به دنبال سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک هستیم.
کد خبر : 814122

به گزارش گروه سیاست و حمرانی خبرگزاری آنا، نشست تخصصی رویداد ایران ژئو با حضور رئیس مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از تحقیقات و فناوری و توسعه فناوری دفاعی و پژوهشگران، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

امیر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در این نشست با تشکر از حضور و استقبال دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و قدردانی ازحمات موسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع، گروه ژئوماتیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق حمایت از نوآوری اظهار داشت: نیاز‌های سازمان جغرافیایی متنوع و گسترده است و امیدواریم بخشی از این نیاز‌ها با همکاری شرکت‌های دانش بنیان تأمین شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تولید تجهیزات مورد نیاز این سازمان، تصریح کرد: اقدامات خوبی در تولید تجهیزات انجام شده است، اما همچنان مسائل و موانع وجود دارد و باید تلاش کنیم در این حوزه فناوری‌های موجود را کاملا بومی کنیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح  استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک را بسیار مهم و گسترده دانست و گفت: با ایجاد اندیشکده هوش مکانی به دنبال سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک هستیم. ما مفهوم رصدخانه جغرافیایی را مطرح کرده و آن را دنبال می‌کنیم؛ زیرا یکی از مسیر‌های مهم بهبود ارتقاء کیفیت مدیریت مخاطرات طبیعی و خدمت‌رسانی در حوزه اطلاعات مکانی، هم‌افزایی و همسویی و تشکیل و تقویت پایگاه جامع اطلاعات مکانی در کشور است که فکر می‌کنیم سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با توجه به دسترسی به انواع اطلاعات و همچنین همکاری با سایر سازمان‌ها، می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

امیر فخری گفت: ما به لحاظ مأموریتی موظف هستیم که داده‌های جغرافیایی کشور را تحلیل کرده و حاصل این تحلیل را به سطوح مختلف تصمیم‌گیری در کشور انتقال دهیم؛ همچنین امیدواریم با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی به جایی برسیم که هر یک از مسئولین که نیاز به اطلاعات مکانی دقیقی برای تصمیم‌گیری داشتند، در کمترین زمان ممکن به این اطلاعات دست یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر