صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

مقام روس: به حلب حمله نکردیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ارتش این کشور در حملات هوایی سوریه با آمریکایی‌ها هماهنگی نزدیکی دارد و شاید این هماهنگی‌ها گسترده‌تر شود.»
کد خبر : 81373

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (شنبه) درباره عملیات نظامیان کشورش در سوریه و روابطی که بدین‌وسیله با آمریکایی‌ها ایجاد شده، سخن گفت.


طبق گزارش اینترفاکس، گاتیلوف گفت که روسیه به اطراف شهر حلب حمله نمی‌کند و حملات مربوط به این منطقه را با دقت با آمریکایی‌ها هماهنگ می‌کند.


معاون وزیر امور خارجه روسیه بر حق نیروهای ارتش سوریه برای دفاع از خود در دوران آتش‌بس و پاسخ به نقض مکرر آتش‌بس تأکید کرد و گفت: «مسکو از دمشق نخواهد خواست که نبرد در نزدیکی حلب را متوقف کند؛ آنجا نیروهای سوری با تهدیدات تروریستی مواجه‌اند.»


دیپلمات روس به توضیح موضوع هماهنگی با آمریکا پرداخت و گفت: «مکانیسم تعاملات میان آمریکا و روسیه درباره سوریه، شاید فراگیرتر شود؛ این موضوع در دست بررسی است.»


گاتیلوف اخبار مربوط به احتمال برگزاری نشست میان مقام‌های بلندپایه آمریکا و کشورش برای بررسی موضوع سوریه را به کلی رد کرد.


دیپلمات روس به روند دیپلماتیک و سیاسی برای حل بحران سوریه هم پرداخت و با یادآوری ترک میز مذاکره به‌وسیله برخی معارضان مسلح گفت که ادامه یافتن دوره آتش‌بس از نظر مسکو مانعی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر