صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱
وزیر دفاع مطرح کرد؛

شلیک موفق سامانه باور ۳۷۳ به هدف در بُرد ۳۰۰ کیلومتری

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه ارتقا یافته باور ۳۷۳ موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد.
کد خبر : 812994

به گزارش خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی صبح امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از موشک صیاد ۴ B اظهار کرد: امروز یکی از دستاورد‌های شگرف و بسیار بزرگ دفاعی و ملی رونمایی کردیم. وزارت دفاع ماموریت تامین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیرو‌های مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرز‌ها به ویژه مرز‌های هوایی برعهده دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه تحقیقات درباره این سامانه از سال‌های قبل آغاز شد، تصریح کرد: متخصصان ما در وزارت دفاع و صنعت دفاعی موفق شدند در تولید یکی از سامانه‌های برد بلند که به نام باور ۳۷۳ نامگذاری شده، اقدامات خود را ساماندهی و دنبال کنند.

وی ادامه داد: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر و با ارتقای این سامانه در آخرین آزمایش انجام شده با همت عزیزان نیروی پدافند هوایی ارتش این سامانه موفق شد در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیما‌های جنگنده و بمب‌افکن، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به سایر قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ تصریح کرد: سامانه مذکور این قابلیت را دارد تا با ۶ هدف درگیر شده و آن‌ها را منهدم کند. بسیاری از کشور‌های صاحب فناوری در دنیا آرزوی داشتن چنین سامانه‌ای را دارند.

وی در پایان تاکید کرد: قطعا این دستاورد دفاعی در ارتقای توان رزم نیرو‌های مسلح نقش آفرینی بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر