جای پای استکبار جهانی در ناآرامی برخی مدارس/ تاثیر فضای هیجانی اغتشاشات بر روی برخی دانشآموزان
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری آنا، شاید هر ساله با نزدیک شدن به اواسط آبانماه و یوم الله ۱۳ آبان، که مصادف با روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی است، تقارن این دو روز را با حضور در صفهای راهپیمایی ارج مینهادیم اما امسال خیلی بیشتر از قبل تقارن این دو مساله رت درک کردیم و متوجه برخی اهداف دشمن شدهایم.
چراکه علی رغم انتظار عمومی در آشوبهای اخیر، عده معدودی از دانش آموزان، تحت تاثیر تبلیغات دشمن جای درس خواندن و هدف گذاری برای سال تحصیلی جدید خود، همصدا با جریانهای اپوزیسیون در مدارس ناآرامیهایی را ایجاد کردند که شاید انتظار کمتری از این قشر نسبت به حضور در اغتشاشها داشتیم.
اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که در سالهای اخیر دشمن و استکبار جهانی با ابزار فضای مجازی بیشتر از دانشجویان و سایر قشرهای جامعه بر روی دانش آموزان ما تاپیر گذاشته اسن، چراکه دانش آموزان به واسطه سن کمی که دارند از سایر افراد زودتر فریب میخورند.
در کنار برنامهریزیهای دشمن، باید ضعف اقدامات فرهنگی خود را نیز در این بحران سهیم بدانیم که باعث شده دانش آموزان میهن اسلامی در خلا خوراک فرهنگی، به راحتی گوش به حرف رسانههای غربی و سعودی دهند.
بنابراین تقارن روز دانش آموز با استکبار جهانی را میتوان از این منظر هم نگریست که دشمن هدف حملات فرهنگی خود را بر روی دانش آموزان ما گذاشته است.
در نتیجه این خلا فرهنگی و همراهیها با شیپورچیهای دشمن، برخی از دانش آموزان متخلف دستگیر شدند و حالا در مراجع مربوطه پروندههای آنها در دست بررسی است، اما به خاطر برخی موضوعات نظیر سن پایین و… انتظار میرود که نحوه برخورد با آنها همانند سایر افراد نباشد.
در همین راستا حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمنهای دانش آموزی درباره درخواست آموزش و پرورش به دستگاههای متولی در راستای تغییر شیوه برخورد با دانش آموزان دستگیر شده به خبرنگار آنا میگوید: ما به شدت پیگیر هستیم مدل مواجه دستگاه قضایی با دانش آموزان دستگیری مانند مجرمان با سابقه نباشد.
وی ادامه میدهد: این افراد فرزندان نظام و انقلاب هستند و قرار است سالها در این نظام تنفس کنند و ممکن است دانش آموزان در یک فضای هیجانی تصمیماتی گرفته باشند که بسیار اشتباه بوده است.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای دانش آموزی میگوید: این دانش آموزان که تحت تاثیر جو ایجاد شده اقداماتی انجام دادهاند، با افزایش تجربه متوجه اشتباه و مسیر تصمیم گیری غلط خود میشوند و امکان بازگشت آنها به مسیر درست وجود دارد.
تاریخی ادامه میدهد: دانش آموزان با توجه به سن پایینشان مثل افرادی نیستند که مسیر زندگی آنها مشخص شده و نتوان آنرا تغییر داد؛ در این رده سنی تغییر قابل امید است.
حال باتوجه به این موضوع میطلبد که دستگاه قضایی در روند بررسی پرونده دانش آموزان از شیوهای دیگر استفاده کند و در آینده نیز شاهد باشیم که دستگاههای متولی با برنامهریزی مناسب و مراقبت بیشتر از این قشر آسیب پذیر داشته باشد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/