صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱

شرایط جدید ویزای دانشجویی استرالیا اعلام شد!

کشور استرالیا سالانه میزبان هزاران دانشجوی بین‌المللی از سراسر دنیا است که برای تحصیل به این کشور سفر می‌کنند. متقاضیان تحصیل در این کشور باید برای ورود به استرالیا ویزای تحصیلی دریافت کنند.
کد خبر : 812676

به گزارش خبرگزاری آنا، کشور استرالیا سالانه میزبان هزاران دانشجوی بین‌المللی از سراسر دنیا است که برای تحصیل به این کشور سفر می‌کنند. متقاضیان تحصیل در این کشور باید برای ورود به استرالیا ویزای تحصیلی دریافت کنند. دریافت این ویزا منوط به رعایت شرایط و الزامات خاصی است و همۀ افراد موفق به اخذ آن نمی‌شوند. علاوه بر این، برخی از شرایط در سال جدید دچار تغییرات شده است.

اگر شما نیز تمایل به تحصیل در استرالیا و دریافت ویزای این کشور را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا تمامی پیش‌نیازها، شرایط و مراحل دریافت ویزای دانشجویی استرالیا را باهم بررسی کنیم.

پیش‌نیازهای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا

نخستین قدم برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا آشنایی با الزامات و شرایط اولیۀ آن است. یکی از اصلی‌ترین شرایط دریافت این ویزا، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر در استرالیا است. پس از اپلای و دریافت پذیرش، متقاضیان لازم است در دانشگاه موردنظر ثبت‌نام کنند و هزینۀ شهریۀ آن را نیز بپردازند. پس از پایان این مرحله درخواست‌کنندگان باید نامۀ تاییدیه یاConfirmation of Enrolment (CoE) خود را دریافت کنند.

علاوه بر این، شرایط ویزای دانشجویی استرالیا شامل موارد زیر نیز می‌شود:

  • ارائهٔ مدرک زبان انگلیسی؛
  • داشتن بیمۀ درمانی؛
  • اثبات تمکن مالی؛
  • داشتن مدرک genuine temporary entrant؛
  • سلامت روانی و جسمی؛
  • نداشتن سوء سابقه.

همچنین متقاضیان نباید در گذشته ویزای کنسل‌شده یا بدهی به دولت استرالیا داشته باشند.

۵ قدم تا دریافت ویزای دانشجویی و تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا

پس از آن‌که شرایط دریافت این ویزا را بررسی کردید و از برآورده‌کردن همهٔ بندهای آن مطمئن شدید، می‌توانید برای درخواست ویزا اقدام کنید. دریافت ویزای ۵۰۰ استرالیا مراحل مختلفی دارد که در ادامه به طور خلاصه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

مرحلۀ اول: جمع‌آوری مدارک

در ابتدا متقاضیان باید تمامی مدارک موردنیاز برای ویزای سابکلاس ۵۰۰ یا همان ویزای دانشجویی استرالیا را جمع‌آوری کنند. همچنین لازم است که مدارک فارسی به صورت رسمی ترجمه شوند.

مرحلۀ دوم: ثبت‌نام در سایت ادارۀ مهاجرت

در قدم دوم باید در سایت رسمی ادارۀ مهاجرت استرالیا ثبت‌نام کنید و یک پروفایل کاربری برای خود بسازید. در هنگام ساخت این اکانت لازم است از ایمیل معتبر استفاده کنید.

مرحلۀ سوم: ارسال مدارک و تکمیل فرم

پس از ساخت صفحۀ شخصی، می‌توانید تمامی مدارک خود را در سایت آپلود کنید. مطمئن شوید که همهٔ مدارک کامل و صحیح باشند. همچنین باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و به همراه مدارک ارسال کنید. دقت داشته باشید که این فرم قابل ویرایش نیست، بنابراین در تکمیل آن دقت کنید.

مرحلۀ چهارم: آمادگی‌ برای انجام مصاحبه یا معاینهٔ پزشکی

پس از ارسال درخواست باید به صورت مرتب ایمیل خود را چک کنید تا اگر نیازی به انجام مصاحبه یا هرگونه معاینات پزشکی بود، به سرعت آن را انجام دهید.

مرحلۀ پنجم: اخذ ویزا

در مرحلۀ آخر باید منتظر دریافت ویزای خود باشید. این پروسه ممکن است چندین هفته طول بکشد. پس از آن ادارۀ مهاجرت نتیجۀ درخواست را اعلام کرده و شمارۀ ویزا، تاریخ انقضا و شرایط ویزای شما را برایتان ارسال می‌کند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی

درخواست‌کنندگان برای دریافت ویزای ۵۰۰ استرالیا، باید مدارک مختلفی را جمع‌آوری کرده و در هنگام درخواست برای ادارۀ مهاجرت ارسال کنند. برخی از این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه؛
  • پاسپورت معتبر؛
  • گواهی اثبات تمکن مالی؛
  • تکمیل فرم درخواست؛
  • نامۀ تاییدیه CoE؛
  • ارائه نامۀ GTE؛
  • مدرک زبان انگلیسی؛
  • انگیزه‌نامه؛
  • رزومۀ تحصیلی و سوابق کاری؛
  • بیمهٔ OSHC؛

دقت داشته باشید که مدارک فارسی باید به صورت رسمی ترجمه شده و به همراه اصل مدرک برای ادارۀ مهاجرت ارسال شوند.

هزینه و مدت زمان صدور ویزای ۵۰۰ استرالیا

بدون شک پرداخت هزینه‌، مهم‌ترین قدم برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا است. در حال حاضر این هزینه‌ که با نام اپلیکیشن فی شناخته می‌شود ۶۵۰ دلار استرالیا است. در صورتی که افراد بخواهند اعضای خانواده را نیز همراه خود به استرالیا ببرند، باید به ازای هر فرد بالای ۱۸ سال مبلغ ۴۸۵ دلار و برای هر فرد زیر ۱۸ سال ۱۶۰ دلار استرالیا جهت دریافت ویزای آن‌ها بپردازند.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی استرالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است از چند هفته تا چند ماه زمان ببرد.

مهم‌ترین مزایای ویزای دانشجویی استرالیا

تحصیل در استرالیا و دریافت ویزای این کشور مزایای زیادی دارد که موجب می‌شود سالانه افراد زیادی برای اخذ آن اقدام کنند. دانشگاه‌های کشور استرالیا از کیفیت بالایی برخوردارند و آموزش‌های آن‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌شوند. به همین دلیل مدرک این موسسات بسیار معتبر و موردقبول بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان است. از طرفی متقاضیان می‌توانند پس از پایان تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند و مسیر خود را برای دریافت اقامت دائم و شهروندی استرالیا هموارتر کنند.

علاوه بر این موارد، برخی دیگر از مزایای اعزام دانشجو به استرالیا عبارتند از:

  • امکان تحصیل و زندگی در یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها؛
  • امکان همراهی اعضای خانواده با فرد متقاضی؛
  • تحصیل در کشوری انگلیسی‌زبان؛
  • امکان استفاده از انواع بورسیه‌های تحصیلی.

دانشجویان همچنین می‌توانند از فرصت کار حین تحصیل نیز استفاده کنند. پیش از این، آن‌ها تنها به مدت ۴۰ ساعت در دوهفته اجازهٔ کار داشتند؛ اما اخیراً ادارۀ مهاجرت استرالیا اعلام کرده است که دانشجویان می‌توانند تا تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ بدون محدودیت در زمان به کار در حین تحصیل بپردازند.

پیشگیری از ریجکت درخواست ویزای دانشجویی

پروسۀ دریافت ویزای دانشجویی استرالیا به ظاهر آسان است؛ با این وجود در صورتی که متقاضیان نتوانند تمامی مراحل را با دقت طی کنند، ممکن است با درخواست آن‌ها موافقت نشود. برای پیشگیری از ریجکت ویزا و هدرنررفتن زمان و هزینه، داوطلبان باید نکات زیر را مدنظر داشته باشند:

  • سعی کنید دورۀ تحصیلی موردنظر را مرتبط با رشتۀ تحصیلی خود انتخاب کنید؛
  • جهت اثبات تمکن مالی خود، تمامی اسناد مالی را به صورت شفاف ارائه دهید؛
  • در زمان ارزیابی GTE دلایل منطقی و قانع‌کننده‌ای برای بازگشت به کشور خود ارائه دهید تا افسر مهاجرت از این بابت نگرانی نداشته باشد؛
  • مدارک دقیقی از سلامت خود ارائه دهید؛
  • از موسسات معتبر مهاجرتی برای امور مربوط به دریافت ویزا کمک بگیرید.

کلام آخر

کشور استرالیا همواره یکی از مقاصد مناسب برای تحصیل در خارج از کشور بوده است. با این وجود متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی باید ویزای ۵۰۰ استرالیا (ویزای دانشجویی) را دریافت کنند. فرآیند اخذ ویزای دانشجویی استرالیا در مقایسه با سایر کشورها مسیر ساده‌تری دارد. با این حال انجام این مراحل ممکن است چالش‌های خاصی را به همراه داشته باشد.

 بهترین راه برای موفقیت در این زمینه، دریافت راهنمایی و مشاوره از وکلای مهاجرتی آگاه به این فرآیند است. یکی از این موسسات معتبر حقوقی و مهاجرتی «مهاجرت پلاس» است که با ارائۀ خدمات گوناگون، به متقاضیان تحصیل در استرالیا کمک می‌کند. بنابراین چنانچه هرگونه پرسش یا مشکلی جهت اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا دارید، می‌توانید با مشاوران این موسسه در ارتباط باشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: استرالیا
ارسال نظر