صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۷ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱
آنا گزارش می دهد؛

«جهان اسلام» بیش از هر زمان دیگری باید وحدت خود را حفظ کند

جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری باید وحدت خود را حفظ کند تا دشمن از این طریق نتواند نقشه‌های خود را عملی کند.
کد خبر : 812499

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، م. کریمی: تشیع انگلیسی و تسنن آمریکائی یکی از تلاش‌های مذبوحانه نظام سلطه برای تحت اختیار گرفتن افکار و مسلک مسلمانان مطابق با خواسته‌های شوم استکبار با هدف از میان بردن وحدت امت اسلامی و تحت سلطه گرفتن هر چه بیشتر ملت‌های مسلمان است.

جبهه استکبار در این راه از شیوه‌های مختلفی بهره برده است. یکی از این شیوه‌ها که دشمن در سال‌های اخیر بیشترین سرمایه گذاری را روی آن کرده است، جنگ نرم می‌باشد.

چرا جنگ نرم؟ شاید بتوان با قدرت نظامی یک کشور را تحت کنترل خود درآورد، ولی تاریخ ثابت کرده است که اگر آن جامعه دارای فرهنگ غنی باشد بعد از مدتی آن قدرت نظامی را در خود هضم می‌کند.

فرهنگ قوی یک جامعه از ابزار نظامی قدرتمند است؛ بنابراین مستکبرین توان و تمرکز خود را بر روی نابودی فرهنگ جوامع اسلامی گذاشته و از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قصد در شکستن اراده ملت‌های مسلمان دارد. 

چرا که جامعه اسلامی یکی از بزرگترین جوامعی است که دارای فرهنگ غنی است و با قدرت نظامی سرکوب نمی‌شود. در همین راستا استعمارگران جبهه غرب شروع به تغییر ذائقه و نابود کردن هویت و فرهنگ اسلامی کردند. با همین رویکرد نظام سلطه به منطقه خاورمیانه به جهت اهمیت ژئوپلتیک آن هجوم فرهنگی گسترده‌ای آورده و با ترفند‌های جنگ نرم قوای مسلمانان را تضعیف کرده‌اند. 

یکی از شیوه‌های جنگ نرم برپایی حوادثی با سرو صدایی زیاد است که بیشتر رویکرد مذهبی داشته باشد.

ایجاد بدعت‌ها در ادیان از جمله دین مبین اسلام یکی از خطرناک‌ترین دستاویز‌ها برای سردمداران شیعه انگلیسی است تا به کمک آن بتوانند صفوف به هم پیوسته مسلمین را پراکنده کرده و تخم نفرت و دشمنی را در میان آن‌ها بکارند تا از ماحصل این پروژه یعنی جدایی آحاد مسلمانان از یکدیگر بیشترین استفاده و بهره را ببرند. 

این موضوع را به انگلستان مرتبط می‌دانند. چراکه انگلیس در طول تاریخ پیشتاز سیاست تفرقه افکنی در میان مستعمرات خود به ویژه ممالک اسلامی بوده است. سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن گرفته شده از همین رویکرد تاریخی حکمرانان انگلستان نسبت در سیاست خارجی است.

ایجاد فرقه‌های مختلف و ایجاد شکاف در ادیان از جمله اقدامات سرویس‌های جاسوسی آنان در سطح جهان بوده و هست، مانند ایجاد فرقه وهابیت و بهائیت برای جلوگیری از اتحاد جهان اسلام. درگیری بعضی از کشور‌های مسلمان با این مسئله نه تنها در ممالک اسلامی بلکه در کل دنیا برای آن‌ها القاب و عناوینی، چون افراط گرایی و متحجر را به دنبال داشته است.

با توجه به منویات رهبر انقلاب آن چیزی که امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کرد مسئله مذهبی است؛ شیعه و سنّی. نباید بگذاریم اختلاف عقیده و اختلاف مذهبی به تنازع کشیده بشود. یک چیز‌هایی است که تنازع ایجاد میکند، باید به طور جدّ مانع بشویم. اکنون سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی هم در محافل خودشان وارد بحث شیعه و سنّی شدند، این خیلی چیز خطرناکی است.

بعضی افراد جامعه ناآگاهانه تصور میکنند که وقتی صحبت از دشمن خارجی به میان می‌آید داخل در امن و امان است در حالی که این گونه نیست و دستگاه‌ها و مسئولین باید مراقب باشند که دشمن در همه جا در کمین است. مقام معظم رهبری خط بطلان بر روی این تفکر کشیده و خطاب به آحاد ملت مسلمان گفتند: این‌هایی که ضدّ اسلامند؛ نه با شیعه خوبند نه با سنّی. این‌ها وارد بحث شدند.

بنده یک وقت گفتم شیعهِ‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی؛ بعضی خیال کردند که ما که میگوییم شیعه‌ی انگلیسی، یعنی اینجور تبلیغ کردند به دروغ که شیعه انگلیسی یعنی شیعه‌ای که ساکن انگلیس است، نه؛ شیعه‌ی انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد.

منظور الهام گیری از انگلیس است؛ یعنی شیعه دعوا درست کن، سنّی دعوا درست کن. مثل داعش و مثل وهّابی‌ها و امثال این‌ها که دعوا درست میکنند. مثل تکفیریها؛ این‌ها اسمشان مسلمان است، ممکن است متعبّد هم باشند به احکام فردی اسلامی، اما در خدمت دشمن حرکت میکنند. اینکه اختلاف ایجاد میکند در خدمت دشمن است، فرقی نمیکند در هر جایگاهی باشد، در هر مقامی باشد، در هر کشوری باشد. ما به این عمیقاً اعتقاد داریم.

 در جای دیگر رهبر انقلاب بیان می‌کند: امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دست‌هایی در کار است برای اینکه این‌ها را از هم جدا کند؛ همه‌ی این دست‌ها هم اگر جستجو کردید، میرسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلام. آن تشیّعی که ارتباط به MI۶ انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور CIA آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.

من توصیه میکنم، اصرار میکنم به علمای اعلام، به روشنفکران دنیای اسلام، به سیاستمداران دنیای اسلام، اینقدر دم از تفرقه نزنند. یک عدّه‌ای در دنیا دارند پول خرج میکنند برای اسلام هراسی، برای اینکه چهره اسلام را در دنیا خراب کنند، [آنوقت]ما هم در درون خودمان سعی کنیم چهره‌ی یکدیگر را خراب کنیم، تخریب کنیم، مردم را از یکدیگر بترسانیم! این خلاف حکمت است، خلاف سیاست است.

اکنون مهمترین اصل برای حفظ و اعتلای دین اسلام وحدت بین مسلمین می‌باشد دشمنان اسلام به این اصل پی برده و به دنبال راهکاری برای از بین بردن وحدت مسلمانان هستند. شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی سلاح آن‌ها برای رسیدن به اهداف شومشان می‌باشد.

در حقیقت هر دوی این سلاح‌ها یکی است. از نگاه مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی و سنّی آمریکایی دولبه یک قیچی می‌باشند، در این باره این چنین خاطرنشان کردند: امروز دو اراده در این منطقه با یکدیگر در تعارضند: یک اراده، اراده وحدت است؛ یک اراده، اراده تفرقه است.

اراده وحدت، متعلّق به مؤمنین است؛ فریاد اتّحاد و اجتماع مسلمین از حنجره‌های بااخلاص بلند است و مسلمان‌ها را دعوت میکنند به اینکه به مشترکاتشان توجّه بکنند؛ اگر این [طور]بشود و اگر این وحدت اتّفاق بیفتد، وضعی که امروز مسلمان‌ها دارند دیگر به این شکل نخواهد بود و مسلمان عزّت پیدا خواهد کرد.

امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمان‌ها [کشته میشوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته میشوند، یک‌جا به دست بوکوحرام و داعش و امثال این‌ها کشته میشوند.

یک عدّه‌ای هم در این آتش‌ها میدمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعی‌شان این است که مسلمان‌ها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که این‌ها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند. 

شناسایی نشانه‌های بدعت در دین مبین اسلام وظیفه هر شخصی است که ادعای مسلمانی می‌کند. با شناخت حوادث مرتبطی که در اطراف مان در حال رخ دادن است و کسب فهم و آگاهی در اعتقادات خود می‌توانیم با بینش بیشتری ادامه این مسیر را طی کنیم و در گمراهی گرفتار نشویم.

جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری باید وحدت خود را حفظ کند تا دشمن از این طریق نتواند نقشه‌های خود را عملی کند. هم چنین همه باید تلاش کنند تا چهره واقعی و زیبای اسلام، بیش از پیش برای جهانیان نمایان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر