صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۲ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱
قالیباف:

استیضاح وزیر صمت طبق آیین نامه داخلی مجلس برگزار شد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور فرصت داشت یک ساعت در جلسه امروز سخنرانی کند، گفت: ما آیین‌نامه را در برگزاری استیضاح وزیر صمت رعایت کردیم.
کد خبر : 812209

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه دهم آبان) مجلس، در تذکری شفاهی، گفت: جا دارد در اعلام وصول استیضاح‌هایی که اولویت کشور است، اقدام و استیضاح وزرایی مطرح شود که مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت با سوءمدیریت، وضع امروز دارو و افزایش قیمت در این حوزه را رقم زده است، اظهار کرد: مشکلات بیمارستان‌ها زیاد است و به زودی شاهد مشکلاتی در حوزه شیرخشک خواهیم بود، لازم است استیضاح وزیر بهداشت در دستورکار قرار گیرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس ادامه داد: باید استیضاح وزیر علوم مطرح شود، زیرا با سوءمدیریت در سازمان سنجش، آبروی تعداد زیادی از نخبگان و دانش‌آموزان سمپاد را برده که بدون هیچ دلیلی به آن‌ها اتهام تقلب زده است.

نیک‌بین افزود: چه حقی وجود دارد که با آبروی بچه‌های کنکوری بازی می‌شود و بدون دلیل اتهام تقلب به آن‌ها زده می‌شود؟

وی با تأکید بر اینکه باید به استیضاح وزیر راه و شهرسازی رسیدگی شود که حتی توان برای نامه‌نگاری هم ندارد، اظهار کرد: چه اصراری است وزیری که مشکلات جسمی دارد و توان راه رفتن ندارد، بخواهد برای ما راه درست کند؟

نماینده مردم کاشمر تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس برای استیضاح ۲ ساعت باید زمان صرف شود، اما استیضاح وزیر صمت بیش از ۲ ساعت طول کشید.

به گزارش آنا، محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر نیک‌بین، گفت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، استیضاح ۵ ساعت زمان دارد و آن چیزی که شما به آن استناد کردید، ماده ۱۰۸ آیین‌نامه است و ۳ ساعت نیز دولت زمان دارد، اما امروز یک ساعت رئیس‌جمهور فرصت داشت که در جلسه حضور نداشت و مابقی وقت نیز بین دوستان استیضاح‌کننده توزیع شد و دولت هم موافقت کرد؛ بنابراین هرکدام حدود ۸۰ دقیقه مطالب را مطرح کردند و ما آیین‌نامه را رعایت کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر