صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱
در موافقت با استیضاح «فاطمی‌امین»؛

بدری: نگهداری ۲۰۰ هزار خودرو در پارکینگ افزایش تولید نیست

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نگهداری ۲۰۰ هزار خودرو در پارکینگ به بهانه افزایش قیمت را نمی‌توان افزایش تولید تلقی کرد؛ متأسفانه در همچنان بر روی همان پاشنه می‌چرخد.
کد خبر : 812151

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، دهم آبان) مجلس و در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر صمت، در موافقت با استیضاح وزیر صمت، گفت: استیضاح یکی از اهرم‌های نظارتی مجلس است تا وزیر در عمل به برنامه‌هایی که از پشت تریبون در هنگام رأی اعتماد اعلام کرد، جدی باشد و نباید اینگونه باشد که برنامه‌ها تنها برای روز رأی اعتماد و جلب نظر نمایندگان تبیین شود.

وی ادامه داد: استیضاح تهدیدی برای دولت نیست، بلکه زمینه تقویت کابینه را در راستای جامه عمل پوشاندن به برنامه‌ها و وعده‌ها ایجاد می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در ارتباط با انفعالاتی که در بازار خودرو در مدت وزارت آقای فاطمی امین صورت گرفته، باید به اظهارات وی در مجلس اشاره کنم که برای اصلاح رویه‌های نادرست صنعت خودرو، برنامه‌هایی را اعلام کرد.

بدری اضافه کرد: فاطمی‌امین همسو با نمایندگان و صاحب‌نظران این حوزه گفت تا وقتی تولید افزایش نیابد، نمی‌‎توان انتظار ساماندهی بازار خودرو را داشت، اما متأسفانه همچنان بین تولید و تقاضا شکاف جدی وجود دارد.

وی تصریح کرد: نگهداری ۲۰۰ هزار خودرو در پارکینگ به بهانه افزایش قیمت را نمی‌توان افزایش تولید تلقی کرد؛ متأسفانه در همچنان بر روی همان پاشنه می‌چرخد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ارتقای کیفیت خودرو از دیگر وعده‌های وزیر صمت بود که دغدغه نمایندگان و رهبر معظم انقلاب نیز هست، اما مردم همچنان ناراضی هستند و حق با مردم است.

بدری با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار تن از هموطنان‌مان جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند و ۳۶۰ هزار نفر با جراحت‌های مختلف، از قطع عضو تا قطع نخاع مواجه می‌شوند، گفت: در این شرایط چگونه کیفیت خودرو‌های داخلی ایران را می‌توان ارزیابی کرد؟

وی تأکید کرد: حذف قرعه کشی خودرو از دیگر وعده‌های آقای فاطمی‌امین بود، اما با ورود به سال جدید این وزارتخانه اعلام کرد که نمی‌توان قرعه کشی را حذف کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: کاهش قیمت تمام شده خودرو نیز از دیگر وعده‌های وزیر صمت بود که هرگز محقق نشد؛ متأسفانه آنچه در بازار می‌بینیم کمترین تشابه را با اظهارات وزیر صمت دارد و به هیچ عنوان شاهد کنترل بازار یا خروج دلالان از بازار نیستیم.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین وعده‌های فاطمی‌امین برای پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا و ایجاد بازار رقابتی و ساماندهی بازار، افزایش کیفیت و امنیت، موضوع واردات خودرو بود که محقق نشد، در موضوع شرکت‌ها و افراد، واردکننده بسیار وجود دارد، متأسفانه مونتاژکاران مجوز واردات پیدا کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از عدم درک وزیر صمت از واقعیت‌های بازار خودرو انتقاد کرد و گفت: افزایش تیراژ و تولید، عدم کاهش قیمت خودرو و عدم ارتقای کیفیت خودرو بازار را بلاتکلیف نگاه داشته، از سوی دیگر عدم رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصابات سبب شده تا بیش از ۷۰ نفر بدون سابقه یک ساعت کار اجرایی و به صورت سفارشی یا فامیلی وارد این وزارتخانه شوند.

بدری در پایان خاطرنشان کرد: گزارش نظارتی وزیر از بازار با آنچه در کف خیابان و شهر وجود دارد کاملا متفاوت است، ما و مردم، افزایش چند صد درصدی قیمت اقلام به صورت روزانه را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر