صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۶ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار کرد

آغاز به کار اولین اجلاس دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی کشور

اولین اجلاس دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی کشور صبح امروز آغاز به کار کرد
کد خبر : 811913

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگری آنا، اولین اجلاس دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی کشور صبح امروز با حضور حامد حسن پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، معاونان، مدیران کل و مدیران باشگاه و ۱۰۰ نفر از دبیران انجمن‌های برتر دانشگاه وبا حضور مجازی اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی آغاز به کار کرد و این اجلاس تا بعدازظهر روز دوشنبه مورخ ۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

محمدمهدی جوکار مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در ابتدای این جلسه ضمن بیان اهداف برگزاری اجلاس دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی کشور، راهبری و ترسیم خط مشی برای انجمن‌های علمی، آشنایی با قوانین و مقررات انجمن ها، هم‌اندیشی و دورهمی انجمن‌ها و تقدیر از انجمن‌های برگزیده در سال گذشته را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این اجلاس معرفی نمود.

در ادامه نشست دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی کشور، حامد حسن پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان صحبت‌های خود را با بیان توقعات ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران از انجمن‌ها آغاز نمود و گفت: ما در جامعه امروز بیش از گذشته به وجود نهاد‌هایی مانند انجمن‌ها که بتوانند در هر رشته‌ای به صورت مستقل و به دور از گرایش‌های سیاسی و سلیقه‌های شخصی و گروهی، خلاء‌های آموزشی و امور پژوهشی و مهارت‌های تخصصی را سامان ببخشند نیازمندیم.

حسن پور گفت: اگر سه کارکرد اصلی دانشگاه را تولید دانش، انتقال دانش و نشر و ترویج دانش بدانیم و دانشگاه در آموزش و پژوهش پیشرو باشد، انجمن‌های علمی باید در نشر و ترویح دانش فعال باشند.

وی تصریح کرد: انجمن جایی است که بایستی به نیاز‌های پاسخ داده نشده مهارت‌های دانشجویی پاسخ دهد. وی ادامه داد: دانشجویان ما جایی را می‌خواهند که کار داوطلبانه را در قالب کار گروهی انجام دهند و دور از انتظار نخواهد بود اگر ما دانشجوی فعالی را در انجمن‌ها داشته باشیم که هم محقق و هم نخبه باشد و با دانشجویان دیگر متفاوت باشد.

دبیر هیات امنای باشگاه بیان کرد: دانشجویان در انجمن‌ها باید دوره‌های مهارت کار گروهی، مهارت تبدیل ایده به محصول، مهارت تفکر تحلیلی و مهارت اجرای پروژه را بگذرانند و دبیران انجمن‌ها علاوه بر این مهارت‌ها، لازم است با مهارت رهبری که با رئیس هیات مدیره بودن متفاوت است آشنا شوند.

حسن پور تاکید کرد:تجربه انجمن علمی که در حوزه‌های تخصصی مشغول به تحصیل هستند می‌تواند دانشجویان را کارآزموده نماید. انجمن پل بین دانشگاه و دنیای حرفه‌ای است و هنگامیکه این‌ها با یکدیگر در می‌آمیزند ماهیت و شکل درستی پیدا می‌کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اضافه کرد: انجمن علمی دانشجویی جای فعالیت غیرعلمی و غیرتخصصی و سیاسی کاری و جایگاه درآمدزایی نیست. حداقل ما چنین نگاهی به انجمن‌ها نداریم و در نگاه ما باشگاه نهاد بالادستی محسوب نمی‌شود باشگاه هم انجمنی شماست و انجمن‌ها هم باشگاهی باشگاه هستند.

وی در پایان بیان کرد: انجمن‌ها باید با کار تخصصی و خودجوش به کار خود هویت بخشند و هر دانشجو یک انجمن شعار امسال ماست و انشاءالله به سمتی برویم که انجمن‌های بین رشته‌ای هم در دانشگاه داشته باشیم. گفتنی است در روز نخست این اجلاس، درخصوص سیاست‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، تبیین و هم اندیشی آیین‌نامه و اساسنامه انجمن‌ها، تبیین و هم اندیشی دستورالعمل مستندسازی و اجرای برنامه‌های انجمنی و انتشار نشریات علمی انجمن، راهبری برگزاری دوره‌های توان افزایی و راهبری برگزاری مسابقات دانشجویی مواردی مطرح شد و در ادامه سه دورهمی انجمنی با موضوعات زکات علم، انتقال تجربه فارغ‌اتحصیلان و آبیاری هوشمند توسط انجمن‌های علمی برگزار گردید.

شایان ذکر است در ادامه این اجلاس، نشست هم‌اندیشی و بحث آزاد با محوریت ارائه مسائل و پیشنهادات دبیران انجمن‌های علمی حاضر در اجلاس برگزار شد. شایان ذکر است در روز دوم این اجلاس، با برگزاری دورهمی‌های انجمن‌های علمی با موضوعات مختلف و ارائه مباحث انجمن‌ها ادامه می‌یابد و در اختتامیه اجلاس از انجمن‌های برگزیده تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر