صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

برگزاری بیستمین دوره مسابقات شفاهی استانی قرآن کریم در واحد گچساران

بیستمین دوره مسابقات شفاهی استانی قرآن کریم با حضور نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و فارس، روسای واحد‌های این منطقه و منتخبین رشته قرائت و حفظ قرآن کریم و جمع کثیری از دانشجویان و اعضای هیئت علمی در واحد گچساران برگزار شد.
کد خبر : 8116

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نماینده تام الاختیار رئیس عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس گفت: قرآن مایه آرامش دل‌ها است و به عنوان جامع‌ترین ‌ترین ذکر الهی است که انسان را به آرامش می‌رساند.


حجت الاسلام دکتر عبدالرضا جمال‌زاده استفاده از قرآن را برای آرامش جامعه جهانی مفید خواند و بیان کرد: امروز جامعه جهانی با آن همه پیشرفتی که داشته، اما گرفتار بحران‌های اخلاقی، معرفتی، زیست محیطی و اجتماعی شده است.


وی تصریح کرد: برای اینکه خود را نجات دهیم و راه دقیق و صحیح را پیدا کنیم باید به قرآن و اهل بیت (ع) متمسک شویم لذا قرآن بدون اهل بیت (ع) تفکر طالبانی و داعشی را به وجود می‌آورد و عترت منهای قرآن می‌شود ضلالت و گمراهی.


جمال‌زاده افزود: قرآن کریم لایه‌های مختلفی دارد که مفسرین فقط به لایه‌های ابتدایی آن دست یافته‌اند و بسیار مهم است که با اجرای چنین برنامه‌هایی در خدمت قرآن باشیم و گامی موثر در اعتلای فرهنگ قرآنی برداریم.


واحد گچساران استعداد این را دارد که میزبانی مسابقات کشوری را به عهده بگیرد


رئیس واحد گچساران در این آیین معنوی گفت: خوشحال هستیم که این واحد دانشگاهی سه دوره از مسابقات شفاهی قرآن منطقه‌ای و استانی را میزبانی کرده‌ و افتخار خدمت به حاملان قرآن کریم را خداوند بزرگ نصیبمان کرده است.


دکتر اسدالله ملک‌زاده بیان کرد: با توجه به اینکه این سومین بار است که واحد گچساران میزبان مسابقات شفاهی منطقه‌ای قرآن کریم است، استعداد این را دارد که میزبانی مسابقات کشوری را به عهده بگیرد و از این مهم به یاری خداوند بزرگ به خوبی بر می‌آید.


وی تصریح کرد: قرآن کریم دارای معجزه‌ها و پیش گویی‌های بزرگ علمی است که بشر با علم اندک خود هنوز در اول راه قرار دارد، لذا دانشگاهیان به شکل اخص و عموم مردم با توجه به بضاعت خود، باید از از این دریای بیکران جرعه نوشی کنند و جان مشتا قشان را از کلام وحی الهی سیراب کنند.


ملک‌زاده از تلاش‌های دفتر فرهنگی اجتماعی در برگزاری با کیفیت این مسابقات تشکر کرد و افزود: خدمت در راه اعتلای کلام وحی الهی فرصتی است تا بخشی از دین خود را به این امانت بزرگ و معجزه جاویدان ادا کنیم و بر درجات خود نزد خداوند بیفزاییم.


این مسابقات پس از یک روز با رقابت قاریان و حافظان به پایان رسید و نفرات بر‌تر در رشته‌های مختلف انتخاب و نفرات اول هر رشته برای شرکت در مسابقات کشوری در بخش دانشجویان، کارکنان و استادان انتخاب شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر