صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۴۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۱
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان:

ارتباطات زمینه ساز رشد زیست بوم نوآوری است و نه تبلیغات

ملک‌پور گفت: در اقتصاد دانش بنیان و زیست بوم نوآوری ارتباطات زمینه ساز، رشد است، نه صرف هزینه‌های بسیار برای تبلیغات.
کد خبر : 811486

امین ملک پور، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه دومین کنفرانس ملی انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در روز‌های ۱۸ و ۱۹ آبان ماه در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محوریت این کنفرانس، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور است.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس، تبادل تجربیات افراد صاحب ایده‌های مختلف است چه کارکنان و چه شرکت‌های دانش بنیان که تجربه‌های خود را در زیست بوم نوآوری، توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال‌های اخیر با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

ملک پور در رابطه با اینکه چه نیازی به برگزاری این کنفرانس اهمیت داده است، گفت: در حال حاضر بحث توسعه زیست بوم و اقتصاد دانش بنیان بحث اصلی مراکز علمی و دانشگاهی است. طبیعتا به دانش سنتی و غیرکاربردی کمتر توجه می‌شود. بحث فناوری و نوآوری و کسب ثروت از دانش بحث امروز دانشگاه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اهمیت آن نیز به این دلیل است که با خیل زیادی از فارغ التحصیلان و افراد فرهیخته در جامعه مواجه هستیم که اگر در مسیر رشد و مسیر زندگی شخصی خود نتوانند از دانش در مسیر کسب ثروت و ایجاد ارزش افزوده در جامعه استفاده کنند، بی انگیزه می‌شوند؛ بنابراین این امر یک رسالت بزرگ است تا بتوانیم افراد صاحب دانش و ایده برای کسب و کار استفاده شود.

ملک پور افزود: این کنفرانس به اشتراک گذاری تجریه واحد‌های مختلف برای ایجاد فناوری و نوآوری و کمک به زیست بوم اقتصاد دانش بنیان است. البته ایده‌ها در پارک‌ها ارزیابی می‌شوند بر اساس آرای کمیته‌های کارشناسی و تخصصی و بر اساس سطحی از رشدی که دارند، حمایت تسهیلاتی شده یا برای پشتیبانی به سازمان‌های مختلف معرفی شده یا برای حضور در نمایشگاه‌ها معرفی می‌شوند و شناسانده شدن این افراد به زیست بوم نوآوری برایشان در تجاری سازی محصولشان، کمک کننده خواهد بود.

وی اظهار کرد: دیده شدن‌ها، زمینه رشد نوآوری صاحبان ایده را فراهم می‌کند. برگزاری کنفرانس‌ها و همایش بستری برای تجاری سازی فراهم می‌کند در این راستا شبکه سازی بسیار مهم است. در اقتصاد دانش بنیان و زیست بوم نوآوری ارتباطات زمینه ساز، رشد است، نه صرف هزینه‌های بسیار برای تبلیغات مختلف.

ملک پور در پایان خاطرنشان کرد: دیده شدن، عرضه کردن ایده و مورد تأیید قرار گرفتن افراد توانمند، می‌تواند عامل افزایش انگیزه در رابطه با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها و افراد فناور و نوآور باشد.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر