ارتقای سرعت ترویج دانش روباتیک و نجوم با فناوریهای هوشمند
به گزارش گروه خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا، علی اکبر امیری مدیرعامل یک شرکت خلاق با اشاره به بهرهمندی از نرمافزارها و سختافزارهای آموزشی برای ترویج فناوریهای نو و بروز خلاقیت دانشآموزان گفت: فعالان این شرکت خلاق کار را در فضای آموزشی آغاز کردند، مسیر خود را با تولید بستههای سخت افزاری در حوزه رباتیک به زبان فارسی و انگلیسی ادامه داده و با توسعه فعالیتها، این بستههای آموزشی را به در سایر حوزههای دانشی نیز به تولید و تجاری سازی رساندند. این ظرفیت درکنار علاقهمندی در نوجوانان و جوانان زمینه را برای آشنایی طیف گستردهای از مخاطبان با فناوریهای روز فراهم کرد.
در قالب این محصولات، یک زنجیره آموزشی تعریف شده است که در نخستین بخش از آن، بازدید و پاسخ مورد توجه قرار دارد، به طوری که در این دورهها دانش آموزان در ۴ دوره ۳ ساله بر اساس سطح توانایی جسمی، اطلاعاتی دریافتی، آمادگی ذهنی و دانشی که از مدرسه کسب کرده اند دسته بندی میشوند. در قالب دورههای نیم روزه، دانش آموزان با شگفتیهای علوم مختلف نظیر نجوم، آینده پژوهی، طراحی سه بعدی و... آشنا میشوند.
همچنین دورههای آموزشی بر اساس تشخیص استعداد و علاقه برای هر فرد طراحی و سعی شده است از جذابیتهای لازم و سرگرمکنندگی برخوردار باشند. بخش دیگری از این روش، مسابقات است که در رشتههای مختلف و به صورت سالیانه بر بستر دانشگاه برگزار میشود و تا سطح ملی ادامه مییابد.
در مرحله جشنواره نیز دانش آموزانی که در مسابقات رتبههای برتر کسب کرده اند وارد دوره تکمیلی و ترکیبی شده و پروژههای واقعی را با کمک ناظران حل میکنند و حتی گاهی لازم است برای تامین بودجه پروژه تعریف شده به صورت واقعی وارد مذاکره شوند. خلاقیت، بخش افزوده این دوره است که شرکتکنندگان را با ظرفیتهای نهفته خودشان آشنا میکند.
اشتغال زایی و ورود به بازارهای بینالمللی
مدیرعامل یک شرکت خلاق با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم گفت: بیش از پنجاه نفر نماینده فعال در کشور داریم که آنها نیز خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم با افراد دیگری در ارتباط هستند. همپنین ما با شرکتهای تولیدی نیز به صورت موثر همکاری میکنیم.
این فعال حوزه صنایع خلاق، وجود قوانین دست و پاگیر و تامین بودجه برای صادرات مهمترین چالش مجموعههای خلاق دانست و گفت: از آنجاییکه امکانات ما در برخی علوم از نمونههای خارجی بهتر و قیمت محصولات ما نیز نسبت به قیمت نمونههای خارجی پایینتر است این ظرفیت برای ورود به بازارهای بینالمللی وجود دارد و لازم است تا مسیرها برای ورود محصولات به این بازارها هموار شود.
انتهای پیام/4144
انتهای پیام/