افت کیفیت محصولات سازمان میادین، موضوعی در تیررس شهروندان/ چرایی ارائه محصولات بیکیفیت از سوی میادین شهرداری تهران
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، این روزها مقوله کیفیت در ارائه هر خدمتی حرف اول را میزند، مضوعی که اگر بر روی اجناس و محصولات رعایت نشود موجبات نارضایتی مردم و همچنین عواملی دیگر را به بار میآورد.
از میوه و محصولات صیفیجات تا اجناس خوراکی و شرکتی، همگی در حین عرضه باید از بهترین کیفیت برخوردار باشند، چراکه شهروندان در ازای هزینهای که میپردازند انتظار دریافت خدمات با کیفیت از فروشنده را دارند.
در این میان شاهد برخی تبلیغات از سوی سازمانهای متفاوت هستیم که شعار ارائه خدمات با کیفیت با قیمت کمتر را میدهند که تمامی این موضوعات نیاز به بررسی دارد. یکی از جمله سازمانهایی که در حال حاضر شاهد ارائه محصول با قیمت پایینتر از سوی آن هستیم، سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران است که در چند وقت اخیر اخبار زیادی از آن شنیدهایم.
وقتی ارزانی جای کیفیت بالا را میگیرد!
سازمانی که طبق گفته مدیران خود، در برخی از اجناس بین ۱۵ تا ۴۰ درصد اختلاف قیمت با بیرون دارد و همین موضوع باعث شده تا اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهروندان را ترغیب به خرید و مصرف از محصولات آن کند.
محصولاتی که تنها از دور خوب هستند و وقتی به آن نزدیک میشویم، شاهد کیفیت پایین محصولات خواهیم بود، محصولاتی که در همین چند ماه گذشته نیز محدا از نارضایتی شهوندان، موجبات نارضایتی اعضای شورا اسلامی شهر تهران را نیز فراهم کرده است.
عدم ارائه خدمات با کیفیت از سوی سازمان مدیریت میادین
در همین راستا مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توسعه و ایجاد مراکزی برای تهیه و توزیع میوه و تره بار میگوید: «این اقدام یکی از تسهیلاتی است که در شهر ارائه شده و باید محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف در بازار میادین تره بار توزیع شود، اما شاهد ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در میادین میوه و تره بار شهرداری نیستیم.»
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب و دارای اختلاف قیمت با سایر مراکز فروش در سطح شهر، ادامه میدهد: «باید قیمت کالاها در میادین میوه و ترهبار مناسبتر باشد و کیفیت مناسبی نیز داشته باشند تا شهروندان از میادین میوه و ترهبار استقبال کنند.»
اعتراضات شهروندانی تهرانی نسبت به کیفیت پایین محصولات ترهبار
وی با بیان اینکه کیفیت میوه در مراکز تره بار باید روز به روز افزایش پیدا کند، چرا که بعضاً شاهد اعتراضات برخی شهروندان در این خصوص هستیم میگوید: «اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ باید هشت میدان میوه و تره بار احداث، ۲ میدان میوه و تره بار تخریب، ۱۰ میدان میوه و تره بار ایمنسازی و ۱۵ بازار میوه و تره بار برای معلولان مناسب سازی شود.»
همچنین سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر بررسی کیفیت محصولات میوه و ترهبار میگوید: «به عنوان نماینده مردم در شورای شهر، نظارتهای خودمان را از میادین و بازارهای سازمان مدیریت میادین انجام خواهیم داد و ما وظیفه داریم به نارضایتیهای شهروندان رسیدگی کنیم تا رضایت شهروندان کسب شود.»
وی ادامه میدهد: «ما سعی میکنیم تغییر و تحولات را طبق سیاستهای خود داشته باشیم و به مدیرعامل سازمان میادین هم در کمیسیون تذکراتی را در زمینه افزایش کیفیت میدهیم.»
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کیفیت پایین برخی محصولات در میادین میوه و تره بار بررسی میشود و خود بنده در چند وقت اخیر از میادین و بازارها به صورت سر زده خرید کردهام، میگوید: «هنگام خرید محصول عکس محصولات بی کیفیت را برای مدیر عامل سازمان ارسال کردهام و موضوع کاهش کیفیت در این سازمان را مشاهده کردهام و بازدید سرزدهای را از چند میدان در مناطق مختلف تهران به زودی خواهیم داشت.»
نارضایتی تعداد زیادی از شهروندان از کیفیت محصولات سازمان میادین
در همین راستا به سراغ برخی از شهروندانی که در میادین و بازارهای سازمان مدیریت میادین در حال خرید بودند رفتیم تا نسبت به کیفیت محصولات توضیحات بیشتری دهند که از مصاحبه شوندگان در بازارها و میادین 80 درصد مشتریها ناراضی و 20 درصد مشتریها نسبتا از برخی محصولات راضی بودند.
شهروندان و مشتریان این سازمان از قیمت بالای این محصولات نسبت به برخی فروشگاههای بزرگ و ماشینهای کنار خیابان اعتراض داشتند، چراکه به گفته آنها قیمت محصولات در این مراکز پایینتر است و محصول نیز با کیفیت بالاتر عرضه میشود.
این موضوع، از سوی یک عضو شورای شهر تهران گفته شده و بر همین اساس مهدی عباسی دیگر عضو شورای شهر تهران از نحوه مدیریت در سازمان میادین میوه و تره انتقاد کرده و درباره قیمت گذاری در بازارهای تحت نظارت شهرداری میگوید: «در محله نفرآباد قیمتهای غرفههای میوه میدان تره و بار ۲۰ الی ۳۰ درصد از میوه فروشی محله بیشتر و کیفیت آن نیز پایینتر است.»
موضوعی که البته خود مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز به آن انتقاد دارد و طبق گفته ایوب فصاحت؛ بازرسیهای سازمان از مراکز عرضه میوه و ترهبار شهرداری تهران نشان میدهد که دو موضوع اصلی در صدر نارضایتی مردم قرار دارد و یکی بحث کیفیت میوه است و یکی هم برخورد نامناسب غرفه داران در مراکز فوق که در رده ۱ و ۲ علل نارضایتی مردم از میوه و ترهبارهای شهرداری هستند.
حال باتوجه به این تذکرات اعضای شورای شهر، نارضایتی شهروندان و اظهارات مدیرعامل این سازمان، میطلبد که مدیریت شهری فکری به حال وضعیت آشفته محصولات در میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران کند، چراکه افت کیفیت در میادین و بارازهای این سازمان موضوع کوچکی نیست و شهروندان در قبال هزینهای که پرداخت میکنند، انتظار دریافت محصولات با کیفیت را دارند.
همچنین با توجه به گذشت عمر ۱ ساله مدیریت شهری، انتظارات بیشتری را شهروندان نسبت به رفع مشکلات قبلی و عدم ایجاد مشکلات جدید دارند تا خدایی نکرده همانند برخی دورهها دچار آشفتگی و افت ارائه خدمت در شهر تهران نباشیم.
انتهای پیام/