صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱
علاقه‌مندان تا ۱۵ آذر آثار خود را ارسال کنند؛

نخستین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» چگونه برگزار می‌شود؟

نخستین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» با موضوعات مختلف در چهار سطح دانش‌آموزی، دانشجویی، خانواده‌ شهدا و ایثارگران و مستقل (آزاد) برگزار می‌شود.
کد خبر : 810501

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» همزمان با ولادت باسعادت حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام و روز پاسدار، چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ مصادف با سوم شعبان المعظم۱۴۴۴ برگزار خواهد شد.

بهمن مدیری دبیر علمی جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در سمنان اظهار کرد که این جشنواره از سری برنامه‌های دومین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و با همکاری مؤسسه امامت و مهدویت پیگیری واجرا می‌شود.

وی معنوی سازی، کشف استعداد‌های ادبی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره لاله‌های گلگون کفن انقلاب اسلامی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد وگفت: این جشنواره در چهار سطح دانش آموزی، دانشجویی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مستقل (آزاد) برگزار می‌شود.

موضوعات قابل ارائه در جشنواره 

مدیری موضوعات جشنواره را به نیت ۱۴ معصوم پاک ۱۴ عنوان برشمرد و گفت: میهن دوستی و باور‌های دینی شهیدان سرافراز، سلوک عارفانه و حیات معنوی شهدا، دغدغه‌ها و دلواپسی‌های شهیدان، بصیرت و نبوغ فرماندهی شهدا به استناد روایات خاطرات وصایا و...، دغدغه‌ها و انتظارات خانواده‌های شهدا با توجه به آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و روانی ناشی از جنگ، مویه‌ها و غریبانه‌های مادران و همسران شهدا، مناجات نامه‌ها و عاشقانه‌های شب‌های عملیات و رابطه مرید و مراد و اطاعت از رهبری از جمله محور‌های اصلی جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر مواردی که گفته شد رابطه مسئولیت‌پذیری و عشق شهادت، طنازی و مطایبه جهت هم افزایی و روحیه بخشی، تأثیر و تئاثر فرهنگ عاشورایی، رشادت‌ها و مجاهدت زنان امداد‌رسان در خط مقدم و نقش مادران و همسران شهدا در پشت جبهه، سفر در زمان و رسیدن به واقعه کربلا همراه با باز‌تولید حالات و کلمات یاران حسین بن علی علیه السلام و هم‌ذات پنداری با یکی از شهیدان سرافراز حماسه کربلا و بازآفرینی در جهان امروز از دیگر موضوعات قابل ارائه در این جشنواره محسوب می‌شوند.

این مسئول به بیان زمان برگزاری جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها اشاره کرد و گفت: چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ مصادف با میلاد امام حسین علیه السلام زمان برگزاری اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها بوده و مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذر است.

جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها چه جوایزی دارد؟

دبیر علمی جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها درباره جوایز جشنواره به آنا گفت: برای سپاس و قدردانی از افرادی که آثار خود را برای این جشنواره ارسال می‌کنند، دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان جوایز ارزنده‌ای را در نظر گرفته است که شامل لوح تقدیر و تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، ۳۰ میلیون ریال و ۲۰ میلیون ریال به ترتیب برای نفرات اول تا سوم هر سطح می‌شود.

مدیری با بیان استقبال نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی و آموزشی برای مشارکت در جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره کل آموزش و پرورش استان، بنیاد شهید وامور‌ایثارگران استان، مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سازمان بسیج اساتید استان، سازمان بسیج دانشجویی استان، حوزه هنری استان و صدا و سیمای مرکز استان سمنان از جمله حامیان برگزاری این جشنواره هستند.

وی با دعوت از علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها برای ارتباط مؤثر با کمیته علمی بیان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود می‌توانند به تارنمای www.semnan.iau.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۳۳۳۶۵۴۰۰۷ یا ۰۹۲۲۳۸۹۷۴۲۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر