صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱
دکتر ولایتی در مصاحبه اختصاصی با شبکه المیادین:

ایران در قلب جبهه مقاومت قرار دارد/ در اتفاقات اخیر ایران غربی‌ها دنبال بهانه هستند

دکتر ولایتی با اشاره به اغتشاشات اخیر ایران نیز گفت: اتفاقات ایران ناگوار بود، اما این موضوع چه ارتباطی به این دارد که یک گروه مسلح بارزانی از خارج بیاید و مردم کُرد ما را بکشند؟
کد خبر : 810195

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا،  دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین‌الملل در مصاحبه اختصاصی با شبکه المیادین به موضوعات مختلف منطقه پرداخت و گفت: واشنگتن و تل‌آویو به‌اندازه کافی برای اجرای طرح‌های خود در ایران قدرتمند نیستند و مردم‌ ایران اجازه این کار را نخواهد داد.

مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین‌الملل در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار داشت: ارتباط بین اجزای جبهه مقاومت بسیار خوب است و این غرب است که متحد نیست.

وی افزود: ایران در قلب جبهه مقاومت قرار دارد و در کنار یمن، لبنان، سوریه، فلسطین و عراق فعالیت می‌کند.

دکتر ولایتی با اشاره به اغتشاشات اخیر ایران نیز گفت: اتفاقات ایران ناگوار بود، اما این موضوع چه ارتباطی به این دارد که یک گروه مسلح بارزانی از خارج بیاید و مردم کُرد ما را بکشند؟ در اتفاقات اخیر ایران خارجی‌ها دنبال بهانه هستند و این موضوع عادی نبود.

دکتر ولایتی ادامه داد: واشنگتن و تل‌آویو آن‌قدر قوی نیستند که برنامه‌های خود را در ایران اجرا کنند و ملت ایران به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: در هفته‌های اخیر داعش از عراق به افغانستان منتقل شد تا ابزاری در دست آمریکایی‌ها باشد و آمریکایی‌ها می‌خواهند در جایی باشند که بتوانند ثروت کشورهای دیگر را غارت کنند.

وی همچنین با اشاره به کارشکنی‌های غرب در پرونده مذاکرات بازگشت به برجام خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها قبلاً سیاست مستقلی داشتند و امروز تابع واشنگتن هستند. غربی‌ها معتقدند دنیا تک‌قطبی است و آمریکا ابرقدرت است.
مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین به پرونده مذاکرات با عربستان پرداخت و در این باره تأکید کرد: ما با عربستان همسایه هستیم و باید در کنار یکدیگر زندگی کنیم و سفارتخانه‌ها باید در دو کشور فعال باشند تا اختلافات را به نحو بهتری حل‌وفصل کنند.

دکتر ولایتی درباره عراق نیز گفت: از عراق دوست و برادر حمایت می‌کنیم و امیدواریم که نقش تاریخی خود را بازیابد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نیز خاطرنشان کرد: ما از لبنان حمایت می‌کنیم و قطعاً باید خط مرزی دریایی مشخص شده و اسرائیل از منطقه مرزی دریایی لبنان خارج شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر ولایتی
ارسال نظر