صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خبر خوش برای گیمرهای علاقه‌مند به کشف ناشناخته‌ها؛

تمام کیهان در یک بازی کامپیوتری توسط یک جوان ۱۸ ساله بازسازی شد

یک جوان ۱۸ ساله تمامِ جهانِ شناخته شده را در بازی ماینکرفت(Minecraft) بازسازی کرده است.
کد خبر : 809861

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از اسپیس، یک جوان ۱۸ ساله دو ماه را صرف خلق و به اشتراک گذاشتن کل جهانِ قابل مشاهده در یک بازی رایانه‌ای موسوم به "ماینکرفت" کرده است که در آن می‌توان تقریباً هر چیزی را ساخت.

کریستوفر اسلایتون ۱۸ ساله، یکی از علاقه‌مندان قدیمی بازی ماینکرفت است. این بازی به کاربران اجازه می‌دهد قلعه‌ها، صخره‌ها و اشیای دیگر را به دلخواه خود با استفاده از آجر‌های قدیمی بسازند، اما اسلایتون تلاش خود را برای خلق چیزی بسیار بیشتر و بزرگتر به کار بست.

او سیاه‌چاله‌ها، ستاره‌ها و کهکشان‌ها را با استفاده از رایانه شخصی خود ایجاد کرد و نتایج حماسی کار خود را در یوتیوب به اشتراک گذاشت.

ماینکرفت یک بازی جهان‌باز است که توسط "موجنگ استودیوز" ساخته و برای رایانه و موبایل منتشر شده است. این بازی توسط مارکوس پرسون خلق و با زبان برنامه‌نویسی جاوا نوشته شده است. ماینکرفت پس از چندین نسخه آزمایشی خصوصی اولیه، اولین بار در ماه مه سال ۲۰۰۹ منتشر شد و قبل از انتشار کامل آن در نوامبر ۲۰۱۱، ینس برگنستن توسعه آن را به دست گرفت. ماینکرفت از آن زمان به چندین سیستم عامل دیگر نیز منتقل شده است و با فروش ۲۰۰ میلیون نسخه و ۱۲۶ میلیون کاربر فعال ماهانه، از سال ۲۰۲۰ پرفروش‌ترین بازی ویدیویی در تمام دوران شده است.

در ماینکرفت، بازیکنان در دنیای سه بعدی تولید شده، زمینی تقریباً بی‌نهایت را کاوش می‌کنند و ممکن است مواد اولیه، ابزار‌ها و وسایل را کشف یا استخراج کنند که با استفاده از آن‌ها سازه‌های مختلف و متفاوتی بسازند. بسته به حالت بازی، بازیکنان می‌توانند منابعی را برای ساختن جهان و حفظ سلامتی خود بدست آورند و یک حالت خلاقانه که بازیکنان منابع و جان نامحدود دارند و می‌توانند پرواز کنند در آن وجود دارد.

بازی ماینکرفت به هیچ وجه یک بازی فضایی سنتی نیست، اما چیزی که اسلایتون پیاده‌سازی کرده و به اشتراک گذاشته است، به نظر می‌رسد که آن را در میان بهترین بازی‌های کاوش فضایی قرار می‌دهد. ویدیویی که او به اشتراک گذاشته در حال حاضر نزدیک به یک میلیون بازدید داشته است.

اسلایتون می‌گوید: من فقط ۸ ساعت در یک روز در این اتاق کوچک نشستم و سعی کردم منحنی روی یک سیاه‌چاله را بسازم.

بازی ماینکرفت برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و در سال ۲۰۱۱ در مقیاس وسیع‌تری ارائه شد. این بازی اکنون بیش از ۱۴۱ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و تبدیل به پرمخاطب‌ترین بازی تمام دوران شده است.

اسلایتون می‌گوید: همه در مورد قدرت و گستردگی کیهان متحیر هستند، اما من پس از شش هفته کار بر روی دنیای ماینکرفت حتی بیشتر متوجه شدم که جهان چقدر زیبا است.

اولین مشکلی که اسلایتون با آن روبرو شد، تلاش برای تکرار دو طرف تاریک و روشن سیاراتی مانند زمین در این بازی بود، چون هیچ منبع نوری در این بازی در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین او به صورت دستی بلوک‌های روشن و تاریک را در فرآیندی که روز‌ها طول کشید، در کنار هم قرار داد.

وی سپس به مشکلات جدیدی در سیارات حلقه‌دار مانند زحل برخورد. او می‌گوید: یک روز تمام طول کشید تا تمام حلقه‌های آن را بسازم.

سفر در مقیاس کهکشانی، به اسلایتون انگیزه داد تا این کار را انجام دهد. او با در خدمت گرفتن ریاضیات پیشرفته برای بازسازی دقیق همه چیز، از قاره‌ها و اقیانوس‌های زمین گرفته تا خورشید و کهکشان‌ها موفق به ساخت جهان قابل مشاهده در ماینکرفت شد.

او حتی شراره‌های خورشیدی و «ستون‌های آفرینش» معروف در سحابی عقاب را با مقیاس‌بندی صحیح ساخت و با چالش‌های فنی متعددی که باید بر آن‌ها غلبه می‌کرد، فائق آمد. ویدیوی نهایی نیز سفری واقعی را در اعماق گیتی نشان می‌دهد که با مشاهده آن احساس می‌کنید در حال پرواز در کهکشان‌ها هستید.

اسلایتون هم اکنون در یوتیوب تقریباً ۲۵ هزار دنبال کننده دارد. وی امیدوار است با گذشت زمان داستان‌هایی را از طریق بازی ماینکرفت به اشتراک بگذارد تا جامعه را درگیر کند و پروژه‌هایی مانند متاورس و ابعاد چندگانه را امتحان کند.

وی می‌گوید: من می‌خواهم یک داستان سرگرم‌کننده واقعی را تعریف کنم. من می‌خواهم کمی استاندارد‌ها را ارتقا دهم.

انتهای پیام/

ارسال نظر