صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

کتابخانه دانشگاه آزاد همدان، مرجعی غنی برای پژوهشگران غرب کشور

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: این کتابخانه با بیش از ۱۰۲ هزار جلد کتاب و پایان‌نامه، گنجینه‌ای باارزش برای محققان و پژوهشگران غرب کشور به‌حساب می‌آید.
کد خبر : 809772

نرگس فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در همدان در تشریح جزئیات فعالیت و کارکرد کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان عنوان کرد که این کتابخانه همزمان با راه‌اندازی  این واحد دانشگاهی در سال ۱۳۶۶ راه‌اندازی شد و ابتدا با برخورداری از یک هزار جلد کتاب در مساحتی حدود ۳۰ متر مربع، فعالیت خود را آغاز کرد و با گذشت ۳۵ سال از زمان راه‌اندازی دارای مجموعه‌ای غنی از منابع دانشگاهی بوده و اکنون با بیش از ۱۰۲ هزار جلد کتاب و پایان‌نامه و ۴ هزار متر مربع مساحت در خدمت علاقه‌مندان عرصه دانش و پژوهش است.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: این کتابخانه با استفاده از روش رده‌بندی و سازمان‌دهی کتب کتابخانه بر اساس رده‌بندی بین‌المللی و اسـتاندارد کتابخانه‌های دانشگاهی روش L.C (کتابخانه کنگره) سـعی کرده برای همه گروه‌های آموزشی این واحد دانشگاهی منابع مورد نیاز را گردآوری کند و متناسب با قدمت رشته‌های آموزشی، منابع درخور توجهی را آماده کرده و در اختیار اعضا و علاقه‌مندان به مطالعه قرار دهد.

فریدونی افزود: کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد همدان در چهار طبقه مجزا دارای بخش‌هایی ازجمله مخزن، امانت رایانه‌ای، جسـت‌وجوی رایانه‌ای، مرجع، تخصصی هنر و معماری، اسناد و پایان‌نامه‌ها، نشریات و نمایشگاهی تازه‌های کتاب، سالن‌های مطالعه خواهران، برادران و استادان به‌صورت تفکیک‌شده و بخش جسـت‌وجوی رایانه‌ای بوده به‌گونه‌ای که همه کتب موجود در بخش مخزن از طریق دستگاه‌های رایانه‌ای و برنامه نرم‌افزاری قابل جستجو، مشاهده، بازیابی و درخواست است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۱ هزار عنوان کتاب، ۵۱ هزار ۳۵۷ عنوان پیان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این کتابخانه در اختیار پژوهشگران و محققان دانشگاهی است. ۷ هزار ۴۵۲ عنوان لاتین در این کتاب‌خانه موجود بوده و بیشتر کتاب‌های مرجع و معتبر و چاپ جدید است که در اختیار کتاب دوستان قرار می‌گیرد. کتابخانه دانشکده پزشکی واحد همدان هم با بیش از ۵ هزار جلد کتاب و کتابخانه تخصصی دانشکده هنر و معماری با بیش از ۵ هزار ۱۸۵ جلد کتاب پذیرای علاقه‌مندان و محققان این رشته‌های دانشگاهی است.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان یادآور شد: بیش از ۲۳۰هزار نفر از ابتدای راه‌اندازی این کتابخانه از مجموعه دانشجویان و استادان این دانشگاه عضو این کتابخانه هستند؛ اما اکنون این کتابخانه بیش از ۵ هزار نفر عضو دائم دارد. به طور متوسط روزانه حدود ۴۰۰ نفر برای دریافت و تحویل کتاب به این کتابخانه مراجعه می‌کنند و این تعداد بدون در نظر گرفتن کسانی است که در محل کتابخانه به مطالعه می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر