صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام محمدی:

جریان نفاق از نقطه آغاز اسلام تا عصر حاضر وجود دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: جریان نفاق از نقطه آغاز اسلام تا عصر حاضر وجود دارد و عده‌ای در عصر پیامبر از اسلام به‌عنوان پلی برای رسیدن به منافع شخصی استفاده می‌کردند.
کد خبر : 809304

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، حجت‌الاسلام رضا محمدی در مراسم جشن رسول مهربانی‌ها که در سالن شهید عباس‌پور دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار کرد: نفاق، رفتار غیرعقلانی و افراط‌وتفریط بزرگ‌ترین آسیب‌های دین مبین اسلام هستند.

وی بیان کرد: جریان نفاق از نقطه آغاز اسلام تا عصر حاضر وجود دارد و عده‌ای در عصر پیامبر از اسلام به عنوان پلی برای رسیدن به منافع شخصی استفاده می‌کردند که متأسفانه در جامعه امروزی نیز همان افراد ظهور و بروز دارند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: اگر از بنده سؤال شود فردی که امروز در خیابان به برخی امور اعتراض دارد برای اسلام و نظام خطرناک است یا کسی که آنچه هست را نشان نمی‌دهد و نفاق دارید باید گفت که به‌طور قطع و یقین فرد منافق بیشتر به شاکله نظام آسیب وارد می‌کند.

وی عنوان کرد: همواره باید از نفاق و منافقین ترسید؛ زیرا نه به دوستی آن‌ها باید اعتماد کرد و نه به دشمنی آنها، این فتنه و آزمایش‌ها برای مشخص شدن عیار آدم‌ها بسیار مناسب است بدین طریق که در عصر حکومت نهایی امام عصر (ع) چیزی به عنوان منافق وجود ندارد آدم‌ها به دو دسته موافق و مخالف حضرت تقسیم‌بندی خواهند شد.

محمدی تاکید کرد: اسلام همواره از رفتار غیر عقلایی آسیب‌های جدی دیده است و این رفتار‌ها موجب افراط و تفریط در جامعه می‌شود. مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان یادآور شد: وقایع اخیر در کشور از ابعاد مختلفی قابل بررسی، تعقل و تأمل است و در حوزه جامعه‌شناسی با یک مطالعه دقیق باید بدانیم که جامعه به کدام سمت و سو پیش می‌رود و ذائقه اجتماعی جوانان ۱۸ تا ۲۳ سال چه چیزی را می‌پسندد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم در این مراسم با گرامی داشت میلاد رسول مهربانی‌ها حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: ماه ربیع ماه جشن و سرور اهل بیت است. ابوالفضل یدالهی اصلان گفت: نامگذاری ۱۲ الی ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت که برخواسته از اندیشه بلند و تفکر آزاداندیشی و وحدت آفرین حضرت امام (ره) است، تجلی اتحاد و وحدت دشمن شکن امت اسلام در برابر استکبار و در حقیقت خنثی کننده توطئه‌های نفاق افکنانه آنان است. در این هفته است که روح اخوت اسلامی در پیکره اجتماع، بیش از پیش زنده می‌شود. 

وی بیان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام در عصر تاریکی و جهالت آن روز جامعه، متعالی‌ترین دستورات را برای جامعه بشری به ارمغان آورد و امروز مسلمانان می‌بایست با به‌کارگیری دستورات و پیروی دقیق از فرمان و سیره آن رسول گرامی (ص) جامعه اسلامی را به قلل رفیع افتخار و عزت نائل سازند. در ادامه این جشن، شعرخوانی در ثنای حضرت رسول (ص) و مسابقه حضوری که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: همدان جریان نفاق
ارسال نظر