صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۱۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۱

با ادمین اینستاگرام رقبایتان را جا بگذارید!

ادمین اینستاگرام و مشاغلی مثلِ تولید محتوا، برای ما معنایِ دورکاری را تعریف کردند. ما معمولا تصورمان از شغل پر درآمد این است که روزی ۸ ساعت بی وقفه در خارج از خانه تلاش کنیم و سرِ ماه هم حقوق بگیریم. اما کار‌هایی مثل ادمین اینستاگرام این تصور را حسابی به هم زدند.
کد خبر : 809223

به گزارش خبرگزاری آنا، ادمین اینستاگرام و مشاغلی مثلِ تولید محتوا، برای ما معنایِ دورکاری را تعریف کردند. ما معمولا تصورمان از شغل پر درآمد این است که روزی ۸ ساعت بی وقفه در خارج از خانه تلاش کنیم و سرِ ماه هم حقوق بگیریم. اما کار‌هایی مثل ادمین اینستاگرام این تصور را حسابی به هم زدند. یک ادمین اینستا، معمولا به صورتِ پاره وقت (در مواردی نادر به صورتِ حضوری) به مدیریت و سر و سامان دادن به وضعِ به هم ریخته یک پیج می‌پردازد. معمولا هم هفتگی با او تسویه می‌شود. اما یک ادمین پیج، چه وظایفی را انجام می‌دهد که پست‌های یک صفحه پوکیده از لحاظِ محتوا و رشد، راهی اکسپلور می‌شود؟

با ادمین اینستاگرام بیشتر آشنا شوید

اگر موفقیت و دیده شدنِ پیجِ شما را، داستانِ یک فیلم در نظر بگیریم؛ ادمین اینستا کسی است که رولِ اصلی این سناریو را بازی می‌کند. قشنگ‌ترین و مرتبط‌ترین معادلِ فارسی که می‌توان برای admin پیدا کرد، واژه (مدیر) است. مدیر هم کسی است که نقشِ سازماندهی و در نهایتِ رشدِ یک کسب و کار یا فعالیت را ایفا می‌کند. اما مدیریت پیج اینستاگرام، سر فصلی نیست که در دروسِ رشته مدیریت پیدا شود و بتوان مدرکِ دانشگاهی از آن کسب کرد. برای همین است که این روز ها، شرکت‌هایی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، دست به اقداماتِ ارزشمندی از جمله تعلیم و معرفیِ ادمین اینستا زدند. مثلا ایران مایند یکی از همان شرکت‌هایی است که به صورتِ تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند و الحق هم موفق ظاهر شده. یک ادمین پیج اگر نتواند اطلاعاتِ آپدیت شده‌ای در زمینه مدیریتِ صفحاتِ مجازی داشته باشد، در حقیقت هیچ تفاوتی با افرادِ عادی ندارد. برای همین باید با جدید‌ترین متد‌های روز دنیا، اقدام به تولیدِ محتوا، انتشارِ پست‌ها و استوری ها، هشتک گذاری اصولی و ...  بکند.

آیا مسئولیتِ ادمین اینستاگرام شما سنگین است؟

اگر پایِ وجدان و وقت گذاشتن در میان باشد، بله! کسی که ادمین پیج می‌شود، باید خودش را نماینده یک شخص یا کسب و کار بداند. آنقدر وسواس و حرفه‌ای گری در کارش به خرج بدهد که تفاوتِ یک پیجِ ادمین دار با یک پیجِ معمولی را در چشمِ همه فرو کند. در حقیقت مدیرانِ اینستاگرامی وظیفه خاص جلوه دادنِ یک صفحه را دارند. اصلا برای همین هم هست که این روز‌ها حقوق و مزایایِ خوبی به یک ادمینِ کار کشته و حرفه‌ای تعلق می‌گیرد. چرا که او فقط یک رباتِ پاسخگوی دایرکت نیست، ادمین اینستا، نجات دهنده یک پیج است. کسی که با قدرت و مهارتش می‌تواند بقایِ یک کسب و کار را تضمین کند. در دنیاِ رقابتیِ امروز، باید با برنامه ریزی پیش رفت و این برنامه طوری نیست که توسطِ هرکسی پیاده بشود.  برای همین نیاز به حضورِ ادمین در این سال‌ها بیش از پیش احتیاج می‌شود.

۹ تواناییِ یک ادمین اینستا؛ از نوعِ حرفه‌ای‌اش

اگر یک نفر خودش را مدیرِ پیج معرفی کرد، باید به مواردیِ که در ادامه ذکر می‌شود، تسلطِ کامل داشته باشد.  در غیر این صورت، یا واقعا ادمین اینستاگرام نیست و فقط می‌خواهد وقت شما را بگیرد و پولی تلکه کند، یا یک ادمینِ معمولی است که بی تجربه بودنش قرار است حسابی به پیجِ شما لطمه وارد کند.

کسی که مدیریت اینستاگرام می‌کند، باید اپلیکشنِ اینستا را مثلِ کفِ دستش بلد باشد. یعنی شما از هر کجایِ این اپ که از او سوال بپرسید، مثلِ یک استاد، کاربردش را توضیح بدهد.

پروفایل و bio شما را به جذاب‌ترین شکلِ ممکن تغییر بدهد

کار با تجهیزاتِ آنالیزیِ اینستاگرام را در حدِ عالی بلد باشد. (این ابزار داخلِ اپ هستند و اطلاعاتِ مفیدی درباره رشدِ صفحه، گلدن تایمِ آنلاین بودنِ فالوور‌ها و ...  را به شما می‌دهد.)

متد‌های روز برای افزایش فالوور، زیاد کرنِ لایک و کامنت و شیر و سیو و بالا بردنِ تعاملِ پیج را بداند.

قدرتِ هشتک گذاری در افزایشِ بازدید، لایک و فالوور را می‌داند و بر اساسِ همان پیش می‌رود.

در کار با برنامه‌های ویرایشِ فیلم و عکس (مثلا: پیکس آرت، اینشات، کاین مستر، متن نگار و ...) حرفه‌ای است و مشکلی با این نرم افزار‌ها ندارد.

با رقبای شما و پیج‌های پر بازدید روابطِ خوبی دارد، اما در کنارش از بهترین ایده‌های آن‌ها برای رشد دادنِ پیجتان استفاده می‌کند.

خوب می‌داند چطور از استوری‌ها ریپلای بگیرد و با فالوور‌های شما، ارتباطِ موثر داشته باشد.

پست‌ها را، بر اساسِ سلیقه و نیازِ مشتریان و دنبال کنندگانِ شما طراحی و بارگذاری می‌کند.

وظایفی که باید از ادمین پیجتان انتظار داشته باشیم

شما به عنوانِ کارفرما باید از ادمینِ پیجِ خود، چنین انتظاراتی داشته باشید:

اگر صفر تا صدِ مدیریتِ پیجیتان دستِ ادمین است، علاوه بر بارگذاری، وظیفه تولید جذاب‌ترین محتوا و ساختِ کاور‌های حرفه‌ای برای پست هم با اوست.  اما اگر محتوا را شما در اختیارش می‌گذارید، فقط مسئولیتِ انتشارِ منظمِ پست و استوری‌ها را دارد.

هشتک گذاری استاندارد و متناسب با هر پست

دست به قلم بودن. یکی از وظایفِ ادمین؛ نوشتنِ کپشن‌های خیره کننده است.  برای همین باید با اصول نگارشی آشنا باشد.

دسته بندیِ استوری‌ها و قرار دادنِ آن‌ها در هایلایت‌هایی که کاورِ مخصوص دارند.

مدیریت مشتری ها. چه آن‌هایی که از محصولِ شما راضی اند چه آن‌هایی که سایه تان را با تیر میزنند و حسابی از محصولِ شما، در دایرکت ابرازِ نارضایتی کردند.

هوشمندانه واکنش نشان دادن به کامنت‌ها و تبلیغِ پیجِ شما در سایرِ صفحاتِ دیگر به وسیله کامنت گذاری و لایک و ...

بالا بردنِ امنیتِ پیجِ شما (مثلا جلوگیری از ریپورت شدن، بلاک شدن، هک و ...)

منظم به پیام‌های دایرکت پاسخ بدهد، سفارش بگیرد و به صورتِ کلی فروش و واکنش‌ها را مدیریت کند.

علاوه بر آن که بداند در چه ساعاتِ پر بازدیدی پست منتشر کند، برنامه ریزی دقیقی برای افزایشِ ارگانیکِ فالوور‌های شما داشته باشد. به طبع هر چه فالوور واقعی شما بیشتر باشد، لایک و شیر و کامنت و ...  هم بیشتر می‌شود در نهایت حاشیه سودِ شما بالا می‌رود.

افزایشِ Engagement Rate صفحه شما (نرخ تعامل).

حقوق ادمین اینستاگرام پیج شما چقدر است؟

هرچه فردی که استخدامش می‌کنید مهارت‌های بیشتری بلد باشد، هزینه ادمین اینستاگرام هم بالاتر می‌رود. حضور در فضای مجازی به خودی خود پر از تنش و اضطراب است. حالا تصور کنید یک نفر دارد سعی می‌کند شما به بهترین شکلِ ممکن در این فضا دیده شوید و به صورتِ تضمینی کسب و کارِ شما را رشد می‌دهد. حالا از صبح تا شب سر و کله زدن با نرم افزار‌های ویرایش فیلم و عکس و پاسخگویی به تک تکِ دایرکت‌ها و کامنت‌ها و ...  به کنار. به صورتِ کلی کسی که مدیریت پیج اینستا می‌کند، با توجه به وظایف و مهارت هایش ممکن است از ۵۰۰ هزارتومان تا ۷ میلیون تومان کسب درآمد کند. البته یک نفر در آنِ واحد می‌تواند ادمین اینستاگرام چند پیج باشد و از همه آن‌ها هم حقوق بگیرد. حالا اگر ترغیب شده‌اید که ادمین اینستا داشته باشید به سایت ایران مایند سر بزنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر