صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

بازدید اعضای هیأت‌رئیسه اجلاس شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه از دانشکده فرش تبریز

در دومین روز از هفتمین اجلاس شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه در تبریز، اعضای هیأت رئیسه شورا به همراه بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی و فرزین حق‌پرست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف دانشکده فرش بازدید کردند.
کد خبر : 80908

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعضای شورای جهانی و مسئولان کشوری و استانی از قسمت های مختلف دانشکده فرش از جمله کارگاه بافت فرش، کارگاه الیاف، آزمایشگاه علم الیاف، آزمایشگاه رنگرزی طبیعی و نمایشگاه موقت و دائمی صنایع دستی و هنرهای اسلامی واقع در دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازدید به عمل آوردند.


غدا حیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در جریان بازدید از دانشکده فرش، سطح تحقیقات علمی این دانشکده را بسیار بالا ارزیابی و تأکید کرد: «وجود دانشگاه هنر اسلامی و دانشکده فرش در تبریز رویدادی با اهمیت برای جهان اسلام به شمار می رود«.


رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی درجه علمی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای اسلامی دانشگاه هنر تبریز را در سطح عالی عنوان کرد.


وی بر لزوم بازنگری در روش تولید فرش دستباف تبریز تأکید کرد و افزود: دست‌اندرکاران مجموعه فرش استان باید ترکیبی از روش های سنتی و مدرن در مراحل مختلف تولید فرش ایجاد کنند.


غدا حیجاوی بر ضرورت ترجمه متون تخصصی در خصوص فرش دستباف تبریز به چندین زبان زنده دنیا تأکید کرد و یادآور شد: تبریز برای حفظ عنوان شهر جهانی فرش دستباف باید کارهای زیادی انجام دهد.


وی از حمایت شورای جهانی صنایع دستی از فرش دستباف تبریز از طریق برگزاری نمایشگاه های بین المللی فرش و تسهیل شرایط جذب محصولات و فروش در بازارهای جهانی خبر داد.


اعضای شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه بعد از بازدید از دانشگاه هنر اسلامی تبریز، از بازار تاریخی تبریز و تیمچه مظفریه بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر