صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۴ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱
دادستان تهران:

۶۰ پرونده کیفر خواست از اغتشاشات در تهران هفته آینده به دادگاه ارسال می‌شود

علی صالحی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آشوبگران در اغتشاشات اخیر، بیان کرد: برای ۶۰ پرونده کیفرخواست صادر و پرونده این افراد تا هفته آینده برای دادگاه ارسال خواهد شد.
کد خبر : 809071

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آشوبگران در اغتشاشات اخیر، بیان کرد: در رابطه با این موضوع در دو مرحله به پرونده‌‎ها رسیدگی می‌کنیم. 

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضاییه، عده‌ای از جوانان که در این حوادث از روی هیجان اقداماتی انجام دادند، با توجه به رأفت اسلامی و با دریافت تضمین‌های مناسب آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه معاندین و وابستگان به رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد اغتشاشاات اخیر را بهانه فوت خانم امینی عنوان کردند، تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی در خصوص علت فوت خانم امینی شفاف سازی و آن را به صورت رسمی اعلام کرد. از این زمان به بعد کسانی که به جان، مال، و نوامیس مردم، به ماموران انتظامی و نظامی، تاسیسات شهری و ... تعرض کنند و یا مردم را برای شورش و اغتشاش ترغیب و تشویق کنند، مورد برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی قرار خواهند گرفت.

صالحی با بیان اینکه پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل شده است با دقت و سرعت بالا مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: بازرسان، دادیاران و معاونان دادستانی تهران شبانه‌روز مشغول بررسی پرونده بازداشتی‌های اغتشاشات هستند، برای بسیار از پرونده‌ها کیفرخواست تنظیم شده است.

وی افزود: در یک مرحله برای ۶۰ پرونده کیفرخواست صادر و پرونده این افراد برای دادگاه ارسال خواهد شد، لذا هدف این است تا ظرف هفته آینده پرونده اغتشاشگران بررسی و به دادگاه ارسال شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر