صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

شرایط جدید کاندیداتوری در انتخابات مجلس در کمیسیون شورا‌ها تعیین شد

کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی شرایط جدید کاندیداتوری در انتخابات مجلس را تعیین کرد.
کد خبر : 808989

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و موادی از آن مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون چنانچه نماینده‌ای در زمان نمایندگی خود فوت کند و یا استعفا دهد، نماینده علی‌البدل در صورت تأیید صلاحیتش در شورای نگهبان کار نمایندگی را ادامه می‌دهد و دیگر اینگونه نخواهد بود که تا برگزاری انتخابات بعدی حوزه انتخابیه مورد نظر نماینده نداشته باشد.

رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون، تعداد کاندیدا‌های انتخابات حوزه‌های انتخابیه که دارای یک نماینده هستند باید حداقل دو برابر و در حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از دو نماینده دارند، حداقل یک و نیم برابر باشد.

جوکار خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق مصوبه کمیسیون، اعضا و تشکل‌هایی که می‌خواهند لیست انتخاباتی داشته باشند باید ۴۸ ساعت قبل از شروع زمان انتخابات لیست خود را اعلام و رضایت‌نامه کتبی کاندیدا‌های موجود در لیست را ارائه کنند.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه کمیسیون، کاندیدا‌های انتخابات مجلس تنها در یک لیست انتخاباتی می‌توانند قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس این مصوبه، رأی‌گیری در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی به دو صورت رأی به لیست‌ها و رأی به اشخاص خواهد بود که اولویت با رأی به لیست است و اگر فردی کاندیدا‌های خود را بخواهد از چند لیست انتخاب کند باید نام اشخاص را در برگ رأی بنویسد.

جوکار خاطرنشان کرد: نداشتن بدهی بالای ۵۰۰ میلیون تومان، برخورداری از سلامت جسمی برای انجام وظایف نمایندگی، داشتن کارت پایان خدمت، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا سابقه نمایندگی از جمله شرایطی است که طبق مصوبه امروز کمیسیون کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی باید دارا باشند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر