صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱
رأفت در گفت‌وگو با آنا

فوتبال ایران مثل نفت با ارزش است/ بازی پرسپولیس و سپاهان فاقد کیفیت بود

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: فوتبال کشورمان همانند نفت خیلی با ارزش است ولی به شرطی که از آن استفاده صحیح کنیم و به سطح حرفه‌ای نزدیک شویم.
کد خبر : 808534

پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد دیدار سپاهان و پرسپولیس که مهم‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران بود، اظهار داشت: چند مورد دست به دست هم داد تا دیداری که از آن به عنوان ال‌کلاسیکو ایران نام برده می‌شود با حداقل جذابیت به پایان برسد. هر دو تیم قدمت زیادی دارند و از تشکیلات قوی برخوردار هستند اما این دو رقیب دیرینه به رغم استفاده از مربیان خوبی چون ژوزه مورایس و یحیی گل‌محمدی نمایش مناسبی ارائه نکردند و بازی این دو تیم فاقد کیفیت مورد نظر بود.

وی ادامه داد: فقدان تماشاگر مزید بر علت شده بود تا سپاهان و پرسپولیس جانب احتیاط را بیش از پیش رعایت کنند. ستاره‌های زیادی در این دو تیم حضور دارند اما بدون حمایت و تشویق از روی سکوهای ورزشگاه بازیکنان انگیزه کمتری داشتند و حس لازم به وسیله هواداران به آنها منتقل نمی‌شد. نمایندگان اصفهان و تهران بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داده بودند اما با آنالیز دقیق یکدیگر تاکتیک‌های هم را خنثی می‌کردند. در نیمه اول پرسپولیس و در نیمه دوم سپاهان تیم برتر زمین بودند ولی در موقعیت‌هایی که به دست آوردند فاقد دقت کافی بودند. نتیجه تساوی برای مربیان رضایت‌بخش بود اگرچه مورایس برای تمام دقایق بازی برنامه‌ریزی داشت و با تعویض‌های خود سپاهان را تبدیل به تیم بهتری کرد.

پیشکسوت تیم پرسپولیس با انتقاد از سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تصریح کرد: با سطح حرفه‌ای فاصله داریم و یکی از دلایل آن فقدان فضای رقابتی سالم برای مربیگری است. امکانات کافی در اختیار بازیکنان قرار نمی‌گیرد و بازیکنان به اندازه لازم رشد نمی‌کنند در نتیجه بازی‌هایی که تماشا می‌کنیم دلچسب نیست و ارتقای سطح فنی بازیکنان صورت نمی‌گیرد. دراگان اسکوچیچ و کارلوس کی‌روش شاکله اصلی تیم ملی را بر روی لژیونرها قرار دادند و در میان بازیکنان داخلی هم بیشتر به آنهایی اعتماد شده که تجربه بازی در خارج از کشور را دارند. استعداد نزد بازیکنان ایرانی وجود دارد و مهره‌هایی چون مهدی طارمی آن را ثابت کرده‌اند. فوتبال کشورمان همانند نفت خیلی با ارزش است ولی به شرطی که از آن استفاده صحیح کنیم و به سطح حرفه‌ای نزدیک شویم تا آینده روشنی داشته باشیم.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر