صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۱۵ روز تا یک ماه زمان انتظار خرید بلیت هواپیما است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر در کشورمان ۲۰ ایرلاین و ۱۱۵ فروند هواپیمای فعال وجود دارد و دوره انتظار برای خرید بلیت هواپیما بین ۱۵ روز تا یک ماه رسیده است و به نوعی بلیت گیر نمی‌آید.
کد خبر : 808285

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، مقصود اسعدی سامانی درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: هر چند که طبق اعلام سازمان هواپیمایی ۱۷۳ فروند هواپیمای فعال در ناوگان وجود دارد البته از این تعداد عملا ۱۱۵ فروند هواپیما توانایی پرواز دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشورمان ۲۰ ایرلاین و ۱۱۵ فروند هواپیمای فعال وجود دارد و دوره انتظار برای خرید بلیت هواپیما بین ۱۵ روز تا یک ماه رسیده است و به نوعی بلیت گیر نمی‌آید.    

دبیر انجمن شرکت‌‎های هواپیمایی تاکید کرد: سال گذشته زمانی که دولت بر سر کار آمد، براساس آمار رسمی سازمان هواپیمایی، در ناوگان هوایی کشور ۱۶۴ فروند هواپیمای فعال وجود داشت و نه ۷۰ فروند هواپیما که گفته شده است. اما در این مدت به دلیل محدودیت‌هایی که وزارت راه و شهرسازی برای صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد کرد و فشاری که در سال گذشته برای کاهش ۱۵ درصدی بلیت هواپیما وارد آورد باعث تضعیف توان ناوگان هوایی شد.

اسعدی سامانی با اشاره به درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: امسال هم با افزایش دستمزدها، افزایش نرخ ارز، افزایش حقوق ورودی قطعات و کالا‌ها از ۴۲۰۰ تومان به نرخ نیمایی، افزایش قیمت جهانی قطعات هواپیما و افزایش هزینه‌های حمل و نقل درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را دادیم و علی‌رغم پیگیری‌ها، تا به امروز وزارت راه و شهرسازی با متعادل‌سازی قیمت‌ها و افزایش سقف قیمت‌ها موافقت نکرده‌است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که صنعت هوانوردی صنعت گرانی محسوب می‌شود و اگر می‌خواهیم صنعت پویا داشته باشیم باید هزینه آن را بپردازیم و از آنجایی که این صنعت وابسته به ارز و صنایع و بازار‌های خارجی بوده هزینه‌های آن بالا است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: برای اینکه هواپیما داشته باشیم و مردم بتوانند از حمل و نقل هوایی استفاده کنند باید اجازه داده شود که نرخ‌ها متعادل شود وگرنه با این نرخ‌ها همین هواپیما‌های بالای ۲۵ سال وارد ناوگان می‌شوند و هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند با هواپیمای ۵۰ میلیون دلاری بلیت مسیر تهران – مشهد را یک میلیون تومان به فروش برساند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه افزایش قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی را نگران ریزش مسافر نمی‌کند، گفت: تجربه می‌گوید افزایش قیمت بلیت منجر به از دست دادن مسافر هواپیما نمی‌شود. در سال ۹۴  زمانی که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به اجرا رسید ۲۶۸ هواپیمای فعال در ناوگان وجود داشت و ۱۷ میلیون مسافر داخلی جابه جا می‌شد. پس از آن تا سال ۹۷ که نرخ ارز افزایش یافت، تعداد جابه جایی مسافر به ۲۴ میلیون نفر در سال و تعداد هواپیما‌های فعال به ۳۱۲ فروند رسید که البته ثبات نرخ ارز در این مدت هم در افزایش این آمار اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه صنعت هوانوردی صنعت گرانی محسوب می‌شود و اگر می‌خواهیم صنعت پویا داشته باشیم باید هزینه آن را بپردازیم، گفت: با وجود ۲۰ ایرلاین، در حال حاضر ۱۱۵ فروند هواپیما در ناوگان فعال هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر