صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۱ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان؛

صادرات و خدمات پس از فروش چالش‌ بزرگ شرکت‌های نوپا هستند

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان معتقد است خدمات پس از فروش یکی از معضلاتی است که شرکت‌های نوپا با آن روبه‌رو می‌شوند چرا که آن‌ها نمی‌توانند به تنهایی این امکان را فراهم کنند.
کد خبر : 807728

حمیدرضا کمال آبادی فراهانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان امین آسیا فناور پارس در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران نانو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا گفت: این شرکت در دو زمینه فعالیت دارد؛ بخشی در زمینه تجهیزات دانش بنیان که مرتبط با فناوری نانو است مثل تربو میکسر و انواع راکتور. بخش دیگر هم در زمینه تجهیزات سفارشی مرتبط با نفت است، همانند مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی، تاورها، ساخت قطعات یدکی و دریچه‌های اضطراری که روی مخازن نصب می‌شوند.

فراهانی در پاسخ به این پرسش که وضعیت فعلی صنعت نانو را چطور ارزیابی می‌کند و با توجه به اینکه این صنعت یکی از حوزه‌های پیشگام فناوری در کشور است، چه اقدامی برای تجاری شدن محصولات باید انجام گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت صنعت نانو در کشور قابل قبول است، البته در دو سال اخیر در بحث نانو و تجهیزات آزمایشگاهی ایران افت داشته‌ایم که باید دلایل آن بررسی شود تا به سمت بهتر شدن پیش برویم و مشکلات احتمالی رفع شوند. در کل صنعت نانو یکی از موضوعات مهم در کشور است که اگر به آن بها داده شود می‌تواند پیشرفت خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد.
 
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره اینکه صنعت نانو با چه چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است، خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌هایی که در مورد صادرات وجود دارد، این است که شرکت‌های نوپا و کوچک نمی‌توانند روی بحث صادرات متمرکز شوند. در این راستا بهتر است شرکت‌های کارگزاری باشند تا این نقش را برای آن‌ها ایفا کنند. در این صورت این شرکت‌های نوپا به جای اینکه چند محصول خود را صادر کنند، شرکت‌های کارگزار سبدی از محصولات چند شرکت را عرضه می‌کنند. همچنین بحث خدمات پس از فروش هم یکی از معضلاتی است که شرکت‌های کوچک با آن روبه‌رو می‌شوند چرا که آن‌ها نمی‌توانند به تنهایی خدمات پس از فروش را برای مشتریان به خصوص در خارج از کشور تضمین کنند. به نظرم بهتر است یک شرکت، محصولات چندین شرکت را تحویل بگیرد و به خارج از کشور ارائه دهد، در این صورت یک تکنسین و متخصص آموز‌ش‌های لازم را می‌بیند و خدمات پس از فروش را عرضه خواهد کرد.
 
انتهای پیام/110/

انتهای پیام/

ارسال نظر