صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱

مخالف تغییر در ژئوپلتیک منطقه هستیم

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ارمنستانی در نیویورک بار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تغییر در مرزها و ژئوپلتیک منطقه را یادآور شد.
کد خبر : 807054

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حسین امیرعبداللهیان و «آرارات میرزویان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه قفقاز گفتگو کردند.  

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از رایزنی‌ها و مشورت‌های دوره‌ای دو کشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی تأکید کرد.  

 

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی موضع تهران را درباره آخرین تحولات قفقاز، عدم‌ پذیرش هرگونه تغییر در مرزها و ژئوپولیتیک منطقه خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است که  اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفت‌وگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود. 

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز با اشاره به جایگاه تاریخی ایران در تحولات قفقاز از روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه ابراز خرسندی کرد و افزود: شتاب مناسبات ایران - ارمنستان به تحکیم و تقویت همکاری‌ها و همبستگی بین دو کشور و منطقه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر