صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۷ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

توضیح وزیر علوم درباره چگونگی تدوین سیاست‌های علمی و آموزشی +فیلم

زلفی گل در رابطه با چگونگی تدوین سیاست‌های علمی و آموزشی در برنامه هفتم توسعه توضیحاتی مطرح کرد.
کد خبر : 806937

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم را در روز ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱ ابلاغ کردند. در سرفصل «علمی، فناوری و آموزشی» این سیاست‌ها، در بند ۲۰ به افزایش شتاب پیشرفت و نوآوری علمی و فناوری و تجاری‌سازی آن‌ها و نیز روزآمدسازی و ارتقاء نظام آموزشی و پژوهشی کشور، تأکید کردند.

با توجه به اهمیت نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری در توسعه کشور اطلاع از مأموریت وزارت علوم در تحقق این سیاست‌ها ضرورت دارد. محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این رابطه به خبرنگار آنا می‌گوید: «این سیاست‌ها برای تدوین برنامه توسعه هفتم است و هنوز این برنامه نوشته‌نشده است. سعی ما بر این است که برنامه‌هایی را از سوی وزارت خانه پیشنهاد دهیم که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عملیاتی شود.»

همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد در بند ۲۰ سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کلیدواژه شتاب تأکید شده است. وزیر علوم در این می‌افزاید: «سعی ما بر افزایش شتاب برای تحقق و عملیاتی کردن سیاست ابلاغی رهبری است.»

ذیل بند ۲۰ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به روزآمدسازی و ارتقاء نظام آموزشی و پژوهشی کشور اشاره‌شده است. زلفی گل در رابطه با چگونگی تحقق آن از سوی وزارت علوم خاطرنشان می‌کند: «قسمت عمده روزآمدسازی به قوانین و مقررات بازمی‌گردد. مقررات باعث روزآمد شدن یک سیستم می‌شود. در وهله اول تغییر نظام سنجش و دانش اعم از مدیریت، ارتقا، پایه‌های تشویقی، جذب استعداد‌های درخشان، هدایت تحصیلی، سعی می‌کنیم به‌گونه‌ای قوانین و مقررات جدید را تدوین کنیم که بحث روزآمد کردن اتفاق بیفتد که در بحث آموزشی سه رکن یاد دهنده و یادگیرنده و محتوا بازنگری خواهد شد.»

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر