صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
زلفی‌گل:

بازنگری سرفصل‌های درسی در دستور کار وزارت علوم قرار می‌گیرد+فیلم

وزیر علوم با اشاره به اینکه گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌‌ها با اصلاح محتوای دروس این گروه به وزارت علوم کمک کردند، گفت: بازنگری سایر سرفصل‌های درسی در دستور کار وزارت علوم قرار می‌گیرد.
کد خبر : 806465

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، محمدعلی زلفی‌گل، عصر امروز دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب‌های دهگانه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها که با حضور رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان فرهنگی وزارت خانه‌های علوم و وزارت بهداشت در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر یک مثلث را در نظر بگیریم، یک راس که یاد دهنده و همان استاد است، یک راس یادگیرنده که دانشجو است و راس پایانی نیز محتوا اعم از کتاب و آزمایشگاه و غیره است.

وی افزود: اینکه گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌‌ها بر دو راس آموزش دست گذاشته اند، قابل تقدیر است هم محتوا را تغییر دادند و هم استاد را برای تدریس منابع جدید، توجیه کرده اند اینجا به وزارت علوم کمک شد و در دستور کار ما برای سایر دروس نیز قرار دارد.

زلفی گل خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امسال به طور موقت جلساتی را برای یاددهنده که منش استادی و مهارت‌های ناب شاگرد پروری است به صورت پایلوت برگزار می‌کنند. در سال‌های بعد در سطح وسیع برگزار می‌کنیم. 

وزیر علوم با اشاره به تجربه دوران ریاست خود در دانشگاه بوعلی سینا همدان، اظهار داشت: به دلیل اینکه آموزش دروس پایه همچون فیزیک یک یا ریاضی دو بسیار مهم محسوب می شود، برای این دروس ضریب گذاشته بودیم. دلیل این کار ورود و ترغیب هرچه بیشتر اساتید باتجربه برای آموزش دروس پایه بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن زمان برای درس معارف اسلامی هم همین کار را کردیم؛ زیرا پس از پایان درس معارف سوالات بسیاری به ذهن دانشجویان خطور می‌کرد تا استاد پس از کلاس نیز دانشجویان را توجیه کند. لذا برای دروس معارف اسلامی نیز همین کار را انجام دادیم و مجددا نیز به طور گسترده در دستور کار قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر