صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرکل آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد بوشهر:

تاکنون بیش از ۲۰ جلسه هم‌اندیشی درباره مسائل آموزشی استان بوشهر برگزار شده است

مدیرکل آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد بوشهر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ جلسه هم‌اندیشی در خصوص مسائل آموزشی در استان برگزار شده است.
کد خبر : 80627
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، هشتمین جلسه شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان بوشهر در حالی در سالن شهید علیمحمدی واحد بوشهر برگزار شد که در این جلسه علاوه بر معاونان، مدیران، کار‌شناسان آموزش، کارکنان بخش امتحانات، کار‌شناسان اداره هیأت علمی و بایگانی حوزهٔ آموزشی، نمایندگانی از حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاهی استان نیز حضور داشتند.


مهندس یوسف مردانی مدیرکل آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد بوشهر با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی علاوه برتشریح مسائل، روشی مبتنی بر حل چالش‌ها است، گفت: «برگزاری این کارگاه علاوه بر آموزش دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید و نیز توضیح آخرین به روزرسانی نرم افزار جامع آموزشی کشور، موجب جلب مشارکت همکاران در تصمیم گیری‌ها، برنامه ریزی‌ها و تغییرات لازم می‌شود.»


مردانی کارگاه‏‌های آموزشی را یکی از اثربخش‏‌ترین گونه‏‌های آموزش دانست و تشریح کرد: «کارگاه‏‌های آموزشی به شیوۀ مشارکتی فراخواندن مخاطب به آموزش و ارزش نهادن به نیاز‌ها و خواسته‏‌هایش در پیشبرد اهداف آموزشی است.»




وی با بیان اینکه توجه به ارزش‏‌های انسانی و ایجاد ارتباط بین محتوا، موضوع و تجربه‏‌های شرکت‏ کنندگان در این شیوه آموزش، موجب می‌‏‌شود تا مخاطبان از زمانی که برای آموزش صرف می‌کنند، لذت ببرند و خود را در آن سهیم بدانند، خاطرنشان کرد: «در واقع نقش مخاطب در روند آموزش منفعل نیست بلکه تعیین کننده خط‏ مشی‌‏‌ها است.»


عضو هیأت علمی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه مدرسان در کارگاه‌ها دانای کل نیستند، افزود: «مدرس در حقیقت راهبری برای رسیدن به مقصد که‌‌ همان یادگیری محتوای در نظر گرفته شده در کارگاه است، است.»


مردانی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی فرصتی هستند تا کارکنان در محیطی متفاوت، جذاب و فارغ از محدودیت‌های نظام کلاسیک اداری و آموزشی، با علوم گوناگون آشنا شوند، اظهار کرد: «در محتوای سرفصل کارگاه‌ها طوری برنامه ریزی شده تا کارگاه‌ها شامل جلسه‌های گفتگو، بحث، پرسش و پاسخ و.... باشند.»


وی از برگزاری این کارگاه‌ها بر اساس مطالعات و نیاز سنجی از استادان و کارکنان واحدهای دانشگاهی خبر داد و اذعان کرد: «سعی بر آن شده تا با حضور همه پرسنل حوزه آموزشی استان، افزون بر صرفه‌جویی در وقت، مشکلات احتمالی را مرتفع کنیم.»


این مسئول اظهار کرد: «در طول سال گذشته چندین جلسه با رؤسا، معاونین آموزشی و رؤسای دانشکده‌ها و کارکنان واحد‌ها و مراکز آموزشی استان داشتیم که توانسته‌ایم با در نظر گرفتن شرایط واحدهای استان به دستاوردهای مهمی برسیم.»


وی افزود: «به منظور ساماندهی مدرسین مدعو در سطح استان، کمیته‌ای جهت سیاستگذاری و نحوه انجام کار و نیز مصاحبه‌های علمی و عمومی تشکیل شده است.»




سیدعلیرضا قریشی رئیس دایره امتحانات واحد بوشهر هم با بیان اینکه بخش آموزش دانشگاه یکی از حساسترین بخش‌های دانشگاه است، گفت: «این حساسیت از آنجا نمود پیدا می‌کند که باید به طور مستقیم پاسخ گوی به موقع اساتید و دانشجویان باشیم.»


رئیس دایره امتحانات واحد بوشهر افزود: «بخش امتحانات واحد‌ها باید در اسرع وقت، برنامه‌ها، تاریخ و زمان برگزاری امتحان هر رشته را به اطلاع دانشجویان برسانند.»


قریشی با بیان اینکه نام امتحان همواره دلهره‌آور و اضطراب‌ آفرین است.، از مسئولان دایره امتحانات واحد‌ها و مراکز استان درخواست کرد: «با هماهنگی میان استادان، مدیران گروه‌های آموزشی و عوامل اجرایی امتحانات سبب شوند تا این استرس موجود به حداقل برسد .»


در پایان جلسه حاضرین در جلسه به بحث و گفت‌وگو درباره بخشنامه‌های جدید سازمان مرکزی و چگونگی اعمال آن و تسریع در اجرای آن پرداختند.




انتهای پیام/

برچسب ها: واحد بوشهر
ارسال نظر