توسعه و بهبود عملکردها با استفاده از نوآوریهای دیجیتالی/ چرا فناوری در کسب و کار مهم است؟
گروه اقتصادوکارآفرینی خبرگزاری آنا؛ اگر تا دیروز نفت زیربنای درآمد کشور بود امروز دیگر چنین نیست چه آنکه به دلیل اعمال تحریمهای ظالمانه و پیچیده شدن سازوکار فروش و از طرفی به دلیل محدود بودن آن، باید به فکر جایگزینی قوی و تاحد امکان نامحدود بود. البته شاید چنین جایگزینی دور از ذهن باشد، اما چنین نیست چرا که فناوری به کمک اقتصاد آمده و به هر میزان به اقتصاد فناوری پایه اهمیت داده شود، ضمن تأمین نیازهای گلوگاهی اقتصاد، میتوان به درآمد مناسب، رفاه مطلوب، کیفیت قابلقبول، صرفهجویی مناسب، بهرهوری موردنیاز و اقتصاد پویا امیدوار بود.
در مقاله پیشرو که برگردان مطلبی از سایت radical.fm است به این پرسش اساسی پاسخ داده شده که چرا فناوری در کسب و کار مهم است؟ در این گزارش میخوانیم: شما میتوانید با صرف نظر از زمان تأسیس کسب و کار خود، از فناوری برای پیشرفت آن استفاده کنید. با وجود تکنولوژی پیچیده امروزه، کارکرد اصلی نوآوریهای دیجیتالی، توسعه و بهبود عملکردهای موجود است.
نمیتوان انکار کرد که شرکتهای موفق امروزه بیشتر موفقیت خود را مدیون پیشرفت فناوری هستند. در نهایت، همه چیز از تبلیغات گرفته تا ارتباطات و تمهیدات امنیتی به صورت مجازی انجام میشود. به خواندن ادامه دهید تا به اهمیت فناوری در کسب و کار و همچنین چگونگی استفاده از آن به نفع خود پی ببرید.
بازدهی بیشتر
یکی از راههای اصلی که کسب و کارهای موفق از فناوری استفاده میکنند، بهبود فرآیندهای فعلی برای بازدهی بیشتر است. امروزه، فناوری نقش مهمی در توسعه فرآیندهای جدید دارد و به صاحبان کسب و کار این توانایی را میدهد که با اتوماسیون، عملیاتها را سرعت بخشند. به علاوه، میتوانید با حذف بی دقتی و اختلالات، عملیاتهای روزانه را ساده کنید.
وقتی کسب و کارها ابزار درست را در اختیار داشته باشند، صاحبان آنها میتوانند در عین صرفه جویی در زمان و سرمایه، بهره وری و رقابت پذیری شرکت خود را افزایش دهند. برای مثال، یک دفتر مجازی، از رفت و آمد به محل کار جلوگیری و در زمان همه صرفه جویی میکند.
راهکارهای مدیریت موجودی به کسب و کارها این اجازه را میدهند که بر ساخت، توزیع و فروش نظارت داشته باشند. از این طریق، کارمندان به فناوریهای پیشرفته جدید برای ساده کردن کارهای روزانه خود دسترسی دارند. راه حلهای مدیریتی نه تنها محیطی با تقاضای کم ایجاد میکنند، بلکه میتوانند به کارکنان در تعیین مهلتهای زمانی و اهداف سازمانی کمک کنند.
فناوری، کارهای تکراری و خسته کنندهای که ساعتها به طول میانجامد را انجام میدهد. در نتیجه، کارکنان میتوانند بر روی کارهای مهمتر تمرکز کنند که این باعث بازدهی بیشتر با هزینه کمتر میشود. به علاوه، رقابت با شرکتهایی که در پیشرفت تکنولوژی سرمایه گذاری کرده اند، در بازار امروز، مشکل است.
بهبود ارتباطات
ارتباطات شرکتها با پیشرفت فناوری بهبود یافته است. برای مثال، مهندسان و کارمندان میدانی برای اطلاع از وظایف جدید نیازی به مراجعه به دفتر ندارند و در عوض، تماس و یا پیامک آن را در تلفن همراه خود دریافت میکنند. با کمک ایمیل، پیامک و واتساپ، کارمندان میدانی و افرادی که دورکاری میکنند میتوانند ارتباط دائمی با همکاران و دفتر کاری خود داشته باشند.
پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث ارتباط تمام وقت سازمانها شده که نتیجه آن بازدهی بالا، سودمندی و سرعت بیشتر در مقابله با مشکلات است.
بهبود ارتباطات با مشتری
راهکارهای معتمد مدیریت ارتباط با مشتری باعث میشوند از نیازهای مخاطبان خود آشنا شوید. بهتر است دنبال مخاطب درست بروید تا از جذب آنان توسط شرکتهای رقیب جلوگیری کنید.
هرچند که فناوری مورد استفاده شما با زیرساختتان همخوانی داشته باشد، خطرات سایبری هنوز هم نگران کننده اند. در نهایت، داشتن پروتکلهای قوی امنیت سایبری برای محافظت از داراییها و اطلاعات شما بسیار مهم است.
ترویج تحقیق و اکتشاف
هر صاحب کسب و کاری باید به اجرای نوآوریها ادامه دهد تا کسب و کار او در بلند مدت بقای خود را حفظ کند. شرکتی که ظرفیت فناوری خود را بالا برده و دائما اجزاء جدید اضافه میکند، میتواند به پیشرفت چشمگیر خود در بازار رقابتی امروز امیدوار باشد.
یک شرکت موفق هیچ وقت به موفقیتهای خود اکتفا نمیکند و همیشه به دنبال فرصتهای جدید است. خوشبختانه، اینترنت، کار شرکتها برای شروع یک تور مجازی و بدون هزینه از بازارهای جهانی جدید را ساده میکند.
کمک به هماهنگی
فناوری نقش مهمی در تضمین موفقیت و بازدهی کسب و کارها دارد. برای مثال، یک سازمان با ۵۰ کارمند که در ۲۰ دفتر کار میکنند، بدون فناوریهای مدرن نمیتواند هماهنگ شود. فناوری تماسهای کنفرانس، کار مدیریت و هماهنگی بین نمایندگان شرکتها در محلهای مختلف را آسان میکند.
به هر حال، کسب و کارهای زیادی در سراسر جهان وجود دارد. شرکتها میتوانند از پیشرفت فناوری در مقابله با همه این تغییرات کمک بگیرند.
تسهیل بیشتر تصمیم گیری
تصمیم گیری بخشی جدایی ناپذیر از اداره یک کسب و کار است و آسانی این کار مستلزم داشتن جدیدترین فناوری است. حفظ اطلاعات مشتری و بازار برای هر صاحب شرکتی ضروری است. بنابراین، برای دستیابی به گزارشی بدون خطا، شرکتها میتوانند از فناوری در قالب نرم افزارهای خاص صنعت استفاده کنند.
معیارهای مهمی مانند حسابداری، فروش و خدمات به مشتری باعث دقت بیشتر میشوند. فناوری دادههای لازم را جمع آوری میکند و به کسب و کارها کمک میکند تا ضعف خود را بشناسند و راهکارهای مناسب برای مقابله با آنها را پیدا کنند.
حفظ ارتباط با صنعت
مهم نیست در چه بخشی کار میکنید، فناوری میتواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به طور مؤثرتری اداره کنید. فناوری بر کسب و کار شما طوری تاثیر میگذارد که بتوانید فروش بیشتر داشته باشید و به بازارهای جدید وارد شوید.
افزایش امنیت
توانایی یک کسب و کار برای حفاظت از اطلاعات مهم و آسیب پذیری کمتر بستگی به پیشرفت فناوری آن دارد. هر صاحب کسب و کار باید اقدامات پیشگیرانه و پروتکلهای امنیتی را برای هدایت توجه مجرمان سایبری از عملیات خود و به سمت اهداف آسانتر اجرا کند.
در بازار مستعد نفوذ امروزی، فناوریهای حفاظت در مقابل از دست دادن دادهها مانند رمزگذاری و توکنسازی ضروری هستند.
تبلیغات و فروش بیشتر
از منظر ارتباطات خارجی، شرکتها از فناوریهای نوظهور برای فروش محصولات خود و ورود به بازارهای جدید استفاده میکنند. کسب و کارهایی که به نوآوری اهمیت میدهند، از تبلیغات دیجیتال استفاده میکنند. اگرچه ممکن است یک مغازه واقعی داشته باشید، اما اگر میخواهید فروشتان را افزایش دهید، همچنان باید استراتژیهای دیجیتال را در برنامه بازاریابی خود بگنجانید. یکی از راههای دستیابی به موفقیت در دنیای دیجیتال، استخدام یک تیم IT ماهر برای عملیاتهای برخط ( آنلاین ) شماست.
به علاوه، به کمک افراد آگاه به عملکرد موتورهای جستجو و تبلیغات رسانههای اجتماعی نیاز دارید. در نهایت، گسترش فناوری اطلاعات زنجیرههای تولید را ارزانتر و سادهتر کرده است، که برای جهانیسازی یک کسب و کار بسیار ضروری اند.
افزایش مزیت رقابتی
رقبا در هر صنعتی پول بیشتری را به بازاریابی و تبلیغات اختصاص میدهند تا در صدر قرار بگیرند. هیچ کس دوست ندارد با یک برند بدون حضور اینترنتی ارتباط داشته باشد. بنابراین، سعی کنید روشهایی را پیشبینی کنید که رقبای شما از فناوری استفاده میکنند و با فرآیندهای بهبودیافته و استراتژیهای بازاریابی نوآورانهتر با تلاشهای آنها مقابله کنید.
کلام آخر
بدون شک، فناوری نقش مهمی در چشم انداز کسب و کار امروز ایفا میکند. فناوری میتواند مدیریت و بازدهی را در هر سازمانی، صرف نظر از اندازه، بخش یا عملیات، بهبود بخشد. فناوری که به کار میگیرید، کسبوکارتان را از رقیبانتان متمایز میکند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/