صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۵۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

اخبار خوش برای دانشجویان رشتی/ از راه‌اندازی گلخانه‌ و مرغداری تا ایجاد دانشکده کشاورزی هوشمند

رئیس دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعلام اینکه گلخانه‌های دانشکده به مرحله تولید محصول رسیده، گفت: تجهیز دانشکده به اینترنت اشیاء در دستور کار است.
کد خبر : 805731

علیرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در رشت با توجه به فعالیت‌های یکسال اخیر دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، اظهار کرد: طرح راه‌اندازی گلخانه‌های دانشکده علوم کشاورزی از مهر ۱۴۰۰ آغاز شد و اکنون در حال بهره‌برداری است.

رئیس دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت همت کارکنان و اعضای هیئت علمی گروه باغبانی دانشکده را یادآور شد و بیان کرد: اکنون پس از گذشت نزدیک به یکسال، گلخانه‌های دانشکده کشاورزی به مرحله تولید محصول رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت گلخانه دانشکده کشاورزی علاوه بر کارکرد‌های آموزشی (برگزاری کلاس‌های عملی) اجرای پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری بوده است، افزود: گونه‌هایی به نام‌های برگ انجیری، برگ انجیری‌ فر، آگلونمای سفید، آمستل کینگ، اریکا، دراسنا، پتوس (ابلق و ارتشی)، سانسوریا در گلخانه‌های دانشکده کشاورزی واحد دانشگاهی رشت کاشته شده و در مراحل مختلف رشد و تکثیر هستند.

اسلامی با بیان اینکه مرغداری دانشکده کشاورزی نیز به طور کامل تجهیز و آماده‌سازی شده است، افزود: مرغداری دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، همزمان با آغاز کلاس‌ها در مهر جوجه‌ریزی و کار خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه نزدیک به یک هکتار از عرصه خالی دانشکده پاکتراشی و با ضایعات موجود در محوطه دانشکده حصارکشی شده است، تأکید کرد: در این زمین صنوبر کاری با پایه‌های سریع الرشد انجام گرفت.

وی پیگیری به منظور تجهیز دانشکده به اینترنت اشیاء، پهپاد سمپاش و طیف‌نگار در راستای تبدیل دانشکده کشاورزی به دانشکده کشاورزی هوشمند را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: پیگیری راه‌اندازی آزمایشگاه کشت‌بافت، راه‌اندازی نهالستان و برنامه‌ریزی برای کشاورزی شهری از اهم فعالیت‌های آینده دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر