صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا؛

مدیرعامل ذوب‌آهن: قواعد بازی بین‌المللی را بلد نیستیم/ برای بازی با النصر 450 میلیون هزینه کردیم

سعید آذری گفت: ما هنوز بلد نیستیم که رفتارهای حرفه‌ای از خودمان نشان دهیم و اتفاقاتی که در ورزشگاه‌های ما می‌افتد گویای رفتارهای غیرورزشی است.
کد خبر : 80451

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد پرونده فوتبال عراق و عربستان در AFC و رای دوباره کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع عربستانی‌ها گفت: «در طی چند ماه اخیر AFC درگیر دو پرونده فوتبال بین ایران و عربستان بود. زمانی که AFC در پرونده ایران و عربستان رای را به نفع عربستانی‌ها صادر کرد، چطور باید توقع داشته باشیم که در این پرونده رای را به نفع عراق بدهد.»


وی ادامه داد: «این یک حرکت سیاسی بود که عراقی‌ها انجام دادند که ایران را به عنوان کشور میزبان خودشان معرفی کردند. ولی این مساله غیر ممکن بود که عراقی‌ها بخواهند در ایران از عربستان میزبانی کنند. AFC اجازه میزبانی ایران از تیم های عربستانی را در خاک خودمان به ما نداد آنوقت ایران را میزبان عربستانی‌ها برای بازی با عراق می‌کند؟»


آذری در رابطه با ضعف فدراسیون فوتبال در دفاع از حیثیت فوتبال ایران در آسیا بیان کرد:«تمام مشکلاتی که فوتبال ایران در مجامع بین المللی دارد ناشی از ضعف داخلی فوتبال ایران است. وقتی فوتبال ما در داخل از ساختار قوی برخوردار نیست که هر کسی برایش برنامه ریزی می‌کند چطور باید توقع داشته باشیم که در مجامع بین المللی بتوانیم از حق خودمان دفاع کنیم.»


وی افزود:«عربستانی‌ها با ما مشکل دارند ولی ما خودمان هم در تشدید این رفتارها مقصر هستیم. در چند روز اخیر اتفاقاتی که در ورزشگاه اهواز در بازی پرسپولیس با استقلال اهواز افتاد، اگر این اتفاقات منجر به فوت یکی از هواداران می‌شد عواقب بدی برای فوتبال ما در پی‌داشت. ما هنوز خودمان بلد نیستیم که رفتارهای حرفه‌ای از خودمان نشان دهیم و اتفاقاتی که در ورزشگاه های ما می‌افتد گویای رفتارهای غیرورزشی است.»


مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص ضعف کفاشیان در دفاع از اعتبار فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «این مساله فقط محدود و مختص کفاشیان نیست. باید شرایط را برای همه به صورت یکسان سنجید که مثلا اگر جای کفاشیان افراد دیگر در راس فدراسیون فوتبال بودند می توانستند بهتر از او عمل کنند. موضوع بعدی اتفاقاتی است که در این برهه زمانی افتاد. تاکنون سابقه نداشته است که چنین اتفاقی در فوتبال بیفتد و با کارشکنی عرب‌ها یک موضوع کاملا سیاسی وارد فوتبال شود. مساله آنقدر حاد بوده‌است که عربستانی‌ها ورود اتباع خودشان را به ایران ممنوع کردند. حال باید دید که در چنین موقعیت حساسی کدام یک از مدیران فوتبال می‌توانستند به خوبی از حق فوتبال ما دفاع کنند.»


آذری ادامه داد: «ما هیچ سکوی پرتابی در مجامع بین المللی نداریم. این مجامع فقط مختص فوتبال نیست و در سایر رشته‌های ورزشی هم صاحب کرسی نیستیم. ما باید قواعد بازی بین المللی را یاد بگیریم و جایگاه خودمان را در این مجامع مستحکم کنیم. اگر در مجامع بین المللی صاحب کرسی نیسیتم حداقل باید زورمان در عرصه بین المللی زیاد باشد که از این مساله هم رنج می بریم.»


وی در خصوص هزینه باشگاه ذوب‌آهن برای برگزاری بازی با النصر عربستان و همچنین برخورد عربستانی‌ها با اعضای باشگاه ذوب‌آهن اظهار داشت: «ما حدود 450 میلیون تومان برای این بازی هزینه کردیم و تمام این هزینه‌ها را هم باشگاه ذوب‌آهن متقبل شد. در بازی هم هیچ مشکلی با مسوولین النصر نداشتیم و در رفتار آنها هیچ نشانه ای از وجود مشکل با ایرانی‌ها نداشت. ولی باخت در مقابل ما آنها را آنقدر عصبانی کرد که مدیران تیم النصر با اینکه پرواز چارتر برای برگشت به عربستان تدارک دیده بودند برای تنبیه بازیکنانشان آنها را با اتوبوس راهی عربستان کردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر