صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
در مقاله دانشجوی دکتری تخصصی برق بررسی شد؛

مدیریت و کاهش هزینه‌های تولید انرژی با خودرو‌های الکتریکی

رویکرد‌های کاهش مصرف انرژی با حضور خودرو‌های الکتریکی در مقاله دانشجوی دکتری تخصصی برق مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 804461

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شبستر، مدیران شبکه‌های توزیع با توجه به افزایش روزافزون خودرو‌های الکتریکی در شبکه‌های توزیع برق شهری با چالش مدیریت انرژی مواجه هستند. شبکه‌های هوشمند برق، متشکل از شبکه‌های کوچک‌تری به نام میکروگرید‌ها بوده که از پارکینگ هوشمند خودرو‌های برقی، منابع انرژی تجدید پذیر مانند سیستم‌های فتوولتائیک و توربین‌های بادی و ژنراتور‌های توزیع محلی مانند میکروتوربین‌ها و سلول‌های سوختی تشکیل شده‌اند که این موضوع اساسی و این چالش مهم در مقاله بین‌المللی دانشجوی دکترای تخصصی برق- قدرت دانشگاه آزاد اسلامی شبستر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

سعید شجاعی دانشجوی دکتری تخصصی برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر است که با راهنمایی استادان پرتلاش خود در این پژوهش علمی با عنوان«بهینه‌سازی مدیریت انرژی برق و رزرو آن در یک ریز شبکه با تعامل بین پارکینگ خودرو برقی، منابع تجدید پذیر و بار‌های پاسخگو با لحاظ پارامتر‌های عدم قطعیت» به بررسی نحوه کاهش مصرف انرژی در ریز شبکه هدف پرداخته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: در این مقاله ریز شبکه‌ای که شامل اجزای فوق است یک سیستم مدیریت انرژی یکپارچه ارائه شده که عدم قطعیت‌های سرعت باد، تابش خورشیدی و مصرف بار را در نظر می‌گیرد.

دانشجوی دکتری تخصصی برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر درباره عملکرد این سیستم گفت: با برنامه‌ریزی و بهره‌برداری بهینه از پارکینگ خودرو برقی که به‌عنوان منبع بار و انرژی برای شبکه توزیع عمل می‌کند، هزینه‌های مربوط به تولید انرژی کاهش یافته است. از برنامه پاسخگویی بار بر اساس تعرفه زمان (TOU) استفاده می‌شود که بخشی از بار را از فواصل زمانی اوج به خارج از اوج منتقل می‌کند و منحنی بار را تسطیح می‌کند.

شجاعی فرمول کردن مدل‌سازی را استفاده از روش تخمین دونقطه‌ای هانگ در نرم‌افزار قمز (GAMS) به صورت برنامه‌ریزی خطی مختلط (MILP) عنوان کرد.

به گزارش آنا، این پژوهش علمی توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در مجله Energy Storage با نمایه JCR-Q۱ و با ۸.۹ = IF مورد پذیرش قرار گرفته که دانشجوی دکتری تخصصی برق قدرت در این واحد دانشگاهی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر در استان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر