صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه آزاد یزد تشریح کرد؛

جزئیاتی از تفاهم‌نامه همکاری میراث فرهنگی استان یزد با دانشگاه

دهقانی اشکذری از انعقاد تفاهم­نامه مشترک میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد یزد خبر داد که در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی با درنظرگرفتن همه امکانات طرفین اعم از نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنان همکاری خواهند داشت.
کد خبر : 804371

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از یزد در حاشیه دیدار و نشست احمد آخوندی ابراهیم‌آبادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و معاونان این دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه این اداره کل امضا و تبادل شد.

رئیس دانشگاه آزاد یزد در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: تفاهم‌نامه همکاری به منظور تحقق اهداف مشترک آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و تحقیقاتی و فراهم آوردن زمینه‌های همکاری برای بهره‌گیری از توان و استعداد‌های موجود برای گسترش اهداف و همکاری‌های متقابل منعقد شده است.

دهقانی اشکذری افزود: هدف از انعقاد تفاهم­نامه توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه آزاد یزد در تمام زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی با در نظر گرفتن همه امکانات طرفین اعم از نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنان است.

وی با برشمردن زمینه‌های همکاری مشترک ادامه داد: همکاری و برقراری روابط متقابل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به منظور بهره‌وری بیشتر از امکانات و تسهیلات طرفین در زمینه‌های مورد نیاز ازجمله مهم‌ترین محور‌های اصلی این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه آزاد یزد اضافه کرد: راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی در زمینه‌های هتلداری، صنایع دستی، مرمت ابنیه تاریخی و مرمت اشیای تاریخی، تربیت نیروی انسانی متخصص هتلداری مقطع کاردانی خانه‌داری، میزبانی/ مقطع کارشناسی پذیرشگری، مدیریت هتل در قالب دوره‌های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف و دوره‌های آزاد، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز دوطرف و ارائه سمینارها، برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و اعزام فراگیران برای شرکت در دوره‌های تخصصی هتلداری در کشور‌های توسعه یافته از جمله موضوعات و محور‌های این تفاهم‌نامه همکاری است.

دهقانی اشکذری از همکاری دو مجموعه دانشگاه و میراث فرهنگی در زمینه راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز و بهره‌گیری از ظرفیت مراکز اقامتی استان یزد برای دوره‌های عملی و تجربه محیط واقعی کسب و کار، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی، جزوات و سرفصل‌ها و تبادل آن‌ها، انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و محققین اداره کل در مراکز تحقیقاتی، آموزشی از جمله MBA , DBA- این تفاهم‌نامه خبر داد.

وی افزود: همکاری متقابل در هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیاز‌های تحقیقاتی و تخصصی اداره کل - بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه‌ریزی برای نیل به موارد اولویت‌دار، انجام بازدید‌های متقابل علمی برای دانشجویان- ایجاد سامانه برای شناسایی، کنترل، بازرسی و انجام امور تحقیقاتی در بافت قدیم با سیستم‌های رادار با اخذ تأییدیه از مراجع ذی‌ربط و نظارتی، تهیه نقشه سه بعدی از عمق زیر سطحی بافت قدیم یزد با استفاده از GPR با اخذ تائیدیه از مراجع ذی‌ربط و نظارت، مطالعه و پیگیری ثبت ژیوپارک شیرکوه یزد در کشور و یونسکو توسط اداره کل با همکاری دانشگاه آزاد یزد نیز از سایر موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری است.

به گزارش آنا، تفام‌نامه همکاری دانشگاه آزاد و میرذاث فرهنگی یزد به مدت ۵ سال شمسی بین طرفین منعقد شد که در صورت عملکرد مطلوب طرفین قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر