صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

مجری «تخت گاز» تهیه‌کننده بی‌بی‌سی را کتک زد و اخراج شد

جرمی کلارکسن مجری مشهور برنامه خودرویی «تخت گاز» شبکه بی‌بی‌سی پس از کتک زدن تهیه‌کننده این برنامه موقتاً از کار برکنار شد.
کد خبر : 8042

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی جرمی کلارکسن را که از سال 2002 مجری برنامه پرطرفدار «تخت گاز» (Top Gear) بوده است، پس از آنچه «زد و خورد» با یک تهیه‌کننده اعلام شد، از کار خود معلق کرد.


به گزارش بی‌بی‌سی جرمی کلارکسن متهم است که که هفته گذشته تهیه‌کننده برنامه را کتک زده است. احتمالاً سه اپیزود باقی‌مانده از این سری برنامه، به واسطه این حادثه پخش نخواهد شد. البته آن شبکه تا اینجا فقط تأیید کرده است که اپیزودی که قرار بود روز یکشنبه پخش شود، پخش نخواهد شد.


کلارکسن 54 ساله در این مورد اظهار نظر نکرده و این مجری شوخ‌طبع فقط به انتشار شوخی‌هایی در شبکه اجتماعی در مورد فیلم‌هایی که قرار است روز یکشنبه در پخش شبکه جایگزین برنامه او شود، اکتفا کرده است.


شبکه بی‌بی‌سی در ماه می (اردیبهشت) به او در مورد ادعاهای مربوط به وجود الفاظ نژادپرستانه در گفته‌هایش هشدار داده بود. خود وی گفته بود که به او «اخطار نهایی» داده شده است. در آن زمان، به گفته خود وی، شبکه به او اخطار داده بود که«یک اظهارنظر توهین آمیز دیگر، به هر حال، در هر موقع (کار تمام است).»


در بیانیه بی‌بی‌سی به مناسبت حادثه اخیر اعلام شده است که «به دنبال یک زدوخورد با یک تهیه‌کننده بی‌بی‌سی جرمی کلارکسن معلق شده است و مورد بازجویی قرار می‌گیرد. هیچ شخص دیگری معلق نشده است. «تخت گاز» روز یکشنبه پخش نخواهد شد. بی‌بی‌سی در این زمان هیچ اظهار نظر دیگری نخواهد کرد.»


به گفته لیسی منینگ یکی از مجریان این شبکه حادثه زد و خورد در هفته گذشته اتفاق افتاده و روز دوشنبه به شبکه اطلاع داده شده و روز سه‌شنبه به آن پرداخته شده است.



تهیه‌کننده‌ای که از کلارکسن کتک خورده است، اِد میلیبند نام دارد. جرمی کلارکسن و همکاران مجری برنامه «تخت گاز» او، ریچارد هموند و جیمز مِی به انتشار شوخی‌هایی از طریق توییتر در مورد فیلم جایگزین برنامه‌شان در پخش روز یکشنبه پرداخته‌اند. جیمز می در توییت دیگری نوشته است: «متأسفم اِد. به نظر می‌رسد که من این «من یک انسان هستم» گفتن تو را در جریان اخبار نقش بر زمین کردم.» گفته می‌شود که کلارکسن با کوبیدن مشت به صورت تهیه‌کننده او را نقش بر زمین کرده است.


همسر آن تهیه‌کننده در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی رفتار کلارکسن را با شوهرش «واقعاً رذیلانه» خوانده است.


کلارکسن در سال‌های گذشته چندین مورد جنجال‌برانگیز در مقام مجری‌گری برنامه «تخت گاز» داشته است. از جمله این موارد می توان به عذرخواهی بی‌بی‌سی در فوریه 2011 از مکزیکی‌ها برای آنکه وی آنها را «تنبل» و «بی‌حال» خوانده بود، اشاره کرد. در ژانویه 2012 دیپلمات‌های هندی در مورد یک برنامه ویژه 90 دقیقه‌ای او در هندوستان شکایت کردند که کلارکسون طی آن مستراحی را به پشت خودرو بسته بود و گفته بود «این برای هندوستان عالی است» و در اکتبر 2012 نیز یکی از شوخی های کلارکسن توهین به معلولان تلقی شد. در اردیبهشت ماه امسال نیز دیلی میرور فاش کرد که جرمی کلارکسن در یکی از برنامه‌های او که هرگز پخش نشد، عباراتی نژادپرستانه در لابه‌لای یک شعر کودکانه بر زبان آورده است. کلارکسن بعداً بابت بر زبان آوردن این عبارات عذرخواهی کرد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: BBC بی‌بی‌سی
ارسال نظر