صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۹ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
معاون وزیر نفت در حاشیه رونمایی از محصولات پتروشیمی پارک فناوری پردیس:

پارک فناوری پردیس نقش اساسی در تحول صنایع دارد

شاه میرزایی معاون وزیر نفت در حاشیه رونمایی از محصولات حوزه پتروشیمی پارک فناوری پردیس گفت: تامین و تجهیز نیاز‌های فناورانه صنعت پتروشیمی توسط شرکت‌های دانش بنیان یکی از اولویت هاست.
کد خبر : 804023

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه رونمایی از دو محصول جدید پارک فناوری پردیس گفت: صنعت پتروشیمی هر چقدر بتواند با دانش و تجهیزات نوآورانه حرکت کند موفق‌تر است و صنعت پتروشیمی کشور بالاتر خواهد رفت و تاکید ما سفارش کار به شرکت‌های داخلی و تولید تجهیزات در داخل کشور است.
شاه میرزایی با اشاره به هدف گذاری‌های وزارت نفت در این عرصه اظهار داشت: در سالی که نام دانش بنیان بر آن گذاشته شده، چند طرح پایه گذاری شد که نیاز‌ها و تجهیزات صنعت پتروشیمی توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شود.
معاون وزیر نفت با اشاره به تاکید وزیر نفت بر ساخت کاتالیست‌ها و اتمام آن ظرف چهارسال گفت: اجرای کار در سال اول و پی‌ریزی آن بسیار مهم است، ازین رو سند جامع کاتالیست را در سال اول انجام دادیم و نیاز‌ها شناسایی شد و همزمان سفارش ساخت انجام شد.
وی ادامه داد: در همین رابطه دانش فنی و مجموعه شرکت‌ها شناسایی شدند تا توسط مراکز پژوهشی و دانش بنیان کار انجام شود.
شاه میرزایی با بیان اینکه پارک می‌تواند نقش اساسی و حیاتی در رشد صنایع کشور داشته باشد، گفت: هدف گذاری در حوزه نفت و پتروشیمی در دولت سیزدهم تکمیل کالا‌ها و محصولات پتروشیمی و تجهیزات با تکیه بر صنعت داخل است و تلاش داریم تمام شرکت‌های ما که نیاز به کالا و تجهیزات دارند، سفارش از تولیدکنندگان داخلی بدهند و پارک فناوری پردیس نقش اساسی در این زمینه و تحول صنایع دارد و تمام شرکت‌های ما از طریق پارک پردیس می‌توانند به افرادی که سازنده هستند کمک کنند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید جهادگران علمی خوبی برای تاریخ کشورمان باشیم، اظهارداشت: در تلاشیم همه نیاز‌های فناورانه صنعت پتروشیمی را در داخل تامین و تجهیز کنیم و این صنعت باید در کشور جدی گرفته شود.
وی افزود: فناوران و مجموعه‌های دانش بنیان می‌توانند صنعت پتروشیمی را به نقطه بلندی در صنعت برسانند که نیاز امروز ماست و با ظرفیت بالای پارک فناوری پردیس و اتصال استارتاپ‌ها به حوزه صنعت نفت اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر