صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

بازگشت چراغ خاموش «آنتونف» به آسمان ایران

در حالی که به کارگیری خانواده هواپیماهای آنتونف در سیستم حمل‌ونقل هوایی کشور پس از سانحه سقوط مردادماه امسال از سوی رئیس‌جمهوری ممنوع اعلام شده بود، اما این هواپیماها ظاهرا از حدود یک ماه پیش، به ناوگان هوایی بازگشته‌اند.
کد خبر : 8037

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در مجموع 54 فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌های کشور یک فروند آنتونف 74 در مسیر تهران-شاهرود برای جابه‌جایی مسافران به کار گرفته شده‌ است، گفت: علت ارائه مجوز پرواز به این هواپیما را نمی‌دانم، اما آنتونف 74 به لحاظ مشخصات فنی و کارکرد با آنتونف 140 که سقوط کرد بسیار متفاوت است.


محمدعلی ایلخانی افزود: از این پس پروازهای تهران- شاهرود 2 روز در هفته توسط شرکت هواپیمایی ماهان و 3 روز در هفته از سوی شرکت هواپیمایی پویا با آنتونف 74 انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه آنتونف 140 در داخل کشور ساخته می‌شد، تصریح کرد: آنتونف 74 هواپیماهایی از نوع جت هستند که تنها از روسیه خریداری و وارد کشور می‌شوند.


ایلخانی با بیان اینکه میزان ظرفیت آنتونف 74 نیز مانند آنتونف 140 همان 50 مسافر است، ادامه داد: آنتونف 140 صرفا مسافربری بود، اما آنتونف 140 هم مسافری و هم برای پشتیبانی مناطق جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: از آنجا که علاوه بر فرودگاه‌های تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها وزرات نفت و نیروهای نظامی نیز فرودگاه اختصاصی و جداگانه دارند، بنابراین اطلاع دقیقی از تعداد این هواپیما در همه فرودگاه‌ها ندارم، اما برای ناوگان مسافری کل کشور یک فروند مورد استفاده قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر