صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۸ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
سکوی تحقق ایده‌ها(۳۳)/ در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تولید کرم‌های آرایشی با استخراج بیواکتیو‌های جانوری/ مانع‌تراشی برای شرکت‌های فناور نوپا چه نتیجه‌ای دارد؟

محقق، فناور و دکتری علوم جانوری عنوان کرد که موفق شده‌ایم با استخراج بیواکتیو‌های جانوری ازجمله بزاق زالو، کرم‌های آرایشی کاملاً طبیعی و ایمن با بالاترین درجه کیفیت تولید کنیم.
کد خبر : 803207

مهنوش فاطمی مدیر واحد فناور «نویان زیست آوان» مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان عنوان کرد که این شرکت فناور ابتدا با عنوان هسته رشد «زالوفرآورد» بهمن ۹۸ در مرکز رشد واحد فلاورجان استقرار یافت و هدف اصلی هسته استخراج بیواکتیو‌های جانوری ازجمله بزاق زالو با بالاترین درجه کیفیت به منظور تولید کرم‌های آرایشی بود.

وی که آذر ۹۹ شرکت فناور خود را ثبت کرده و هسته به واحد فناور تبدیل شد، ادامه داد: به دنبال موفقیت در تولید کرم‌های آرایشی، تیم تحقیقاتی هسته فناور به تولید انواع کرم‌های آرایشی کاملاً طبیعی و ایمن با استفاده از انواع بیواکتیو‌های جانوری، گیاهی، پروبیوتیکی و انواع ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مفید برای پوست با جدیدترین فرمولاسیون ارائه شده برای ساخت ترکیبات طبیعی اقدام کرد.

فاطمی محصولات تولیدشده هسته فناور متبوع خود را کرم‌های ضد لک و روشن کننده، کرم‌های آبرسان، کرم‌های دور چشم، کرم‌های ضد چروک صورت، کرم‌های ضد آفتاب، کرم پودر برشمرد و محصولات در دست ساخت هسته را انواع کرم‌های فاقد روغن برای پوست‌های چرب و مستعد به جوش، انواع لوسیون‌های مغذی پوست، پاک کننده‌های آرایشی، ریمل و ... ذکر کرد.

مدیر واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان ادامه داد: این دانشگاه در فعالیت این شرکت فناور سهیم است و اکنون فروش به صورت محدود انجام می‌شود و با توجه به اینکه عمده فروش به واسطه اعتماد دانشجو‌یان بود، بحران کرونا و آموزش مجازی ضربه بزرگی به شرکت وارد کرد.

مانع تراشی‌ها مانع موفقیت در بازاریابی و فروش عمده محصولات فناور

این محقق و پژوهشگر مشکلات فروش و تجاری‌سازی محصولات فناو را یادآور شد و گفت: به دلیل هزینه بالا، سختگیری و مانع تراشی‌های زیاد سازمان‌های مختلف ازجمله سازمان غذا و دارو و سازمان صمت، هنوز موفق به اخذ مجوز‌های لازم برای فروش محصول نشده‌ایم و همین موضوع مانع موفقیت در بازاریابی و فروش عمده محصولات فناور شرکت شده است.

وی خطاب به مسئولان عنوان کرد که پرداخت اندک تسهیلاتی مانند وام فقط بخشی کوچک از مشکلات شرکت‌ها را حل می‌کند و نقش مُسکّن را دارد. مهم‌ترین کمک مسئولان فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده از کالا‌ها و فراورده‌های ایرانی است.

فاطمی ادامه داد: حمایت از شرکت‌هایی که محصولات باکیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی تولید می‌کنند و جلوگیری از واردات محصولات بی‌کیفیت خارجی در حالی که نمونه داخلی باکیفیت‌تر موجود است، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

مسئولان به شرکت‌های نوپا نزدیک شوند و موانع را رصد کنند

مدیر واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان تأکید کرد: مسئولان به جای اینکه از دور نظاره‌گر باشند و فقط توقع درآمدزایی و ایجاد اشتغال داشته باشند به شرکت‌های نوپا نزدیک و جویای موانع سر راهشان شوند و راهکار سودمند ارائه دهند.

این فناور افزود: مسئولان باید تحقیق کنند چرا شرکت‌ها پس از یک دوره طولانی کاغذبازی اداری و موانع تراشی نابجا ناامید شده و به سمت خارج از کشور متمایل می‌شوند؟ سیاست کشور‌های دیگر چیست که برای شرکت‌ها جذاب و دست یافتنی‌تر است؟

فاطمی یادآور شد با اینهمه بی‌توجهی و مانع‌تراشی بر سر راه شرکت‌های نوپا به‌خصوص شرکت‌های وابسته به دانشگاه‌ها تنها ثمره‌ و نتیجه‌ای که خواهد داشت، کوچ اجباری به سایر کشورهاست.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر