صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۹ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

تولید محتوا چیست؟ + سفارش تولید محتوا

امروزه، بازاریابی خیلی متفاوت‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد. اگر در دهه 70 از مردم می‌پرسید در 50 سال آینده بازاریابی چگونه انجام می‌گیرد، احتمالا نتوانند شگفتی‌ها و مزایایی که اینترنت برای بازاریابی امروز به ارمغان آورده است را تصور کنند. 
کد خبر : 803078

به گزارش خبرگزاری آنا؛ امروزه، بازاریابی خیلی متفاوت‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد. اگر در دهه 70 از مردم می‌پرسید در 50 سال آینده بازاریابی چگونه انجام می‌گیرد، احتمالا نتوانند شگفتی‌ها و مزایایی که اینترنت برای بازاریابی امروز به ارمغان آورده است را تصور کنند. 

ما در عصری زندگی می‌کنیم که محتوا در همه جا قابل دسترس است. وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و… همه و همه در رساندن محتوا به مخاطب سهیم هستند. 

خیلی خوب، حالا سفارش تولید محتوا یعنی چه؟ چه کسی تولید محتوا می‌کند؟ چه محتوایی ارزشمند است؟ چه طور محتوای ما در دسترس مخاطب قرار بگیرد؟ 

تولید محتوا چیست؟ 

محتوا همان چیزی است که گوگل در پاسخ کامل مشکل شما ارائه می‌دهد. وقتی بعد از یک روز سخت کاری به خانه بر می‌گردید و مشغول دیدن یک ویدیو خنده دار در اینستاگرام می‌شوید یا یک ویدیو آموزشی در یوتیوب می‌بینید یا وقتی وارد سایت دیجی کالا می‌شوید تا محصولی را خریداری کنید، در واقع شما در معرض انواع محتوا قرار گرفته‌اید. 

علاوه بر آن قبل از انتشار آن، محتوا توسط کارشناسان تولید محتوا ویرایش و بازبینی می‌شود. کار در اینجا تمام نمی‌شود! چرا که بعد از تولید محتوا شما نیازمند تبلیغ محتوای خود هستید که به دست مشتریان بالقوه برسد.

از آنجایی که محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، فرآیند ایجاد محتوا بسیار ظریف است و همیشه آن‌قدر که به نظر می‌رسد ساده نیست. اما اگر فرآیند تولید محتوای شما به خوبی انجام شود، واقعاً روی کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت باعث افزایش 131 درصدی مشتریان و خریداران کسب و کار شما می‌شود.

" ایجاد محتوا، فرآیند تولید ایده‌های موضوعی به شکل نوشتاری یا بصری برای پرسونای خریدار شما است. و این اطلاعات با قالب وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا سایر قالب‌های محتوا در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرند."

تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟ 

هنگامی که محتوا ایجاد می‌کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را برای مخاطبان خود ارائه می‌دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می‌کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می‌کنید.

داده‌های آماری اهمیت تولید محتوا در دنیای امروزی را ثابت می‌کنند: 

  • تقریباً 40 درصد از بازاریابان می‌گویند که بازاریابی به شکل تولید محتوا، بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنها است. 81 درصد آنها می‌گویند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک استراتژی تجاری می‌بیند.
  • بازاریابان B2B داده‌هایی دارند که نشان می‌دهد بازاریابی محتوا(کانتنت مارکتینگ) ابزاری موفق برای رشد سرنخ‌ها (۶۰ درصد)، درآمدزایی (۵۱ درصد) و ایجاد مخاطبین و مشتری (۴۷ درصد) است.
  •  10٪ از بازاریابان که وبلاگ دارند می‌گویند که وبلاگ بیشترین بازده سرمایه را دارد.

یک محتوای با کیفیت چگونه تولید می‌شود؟

قبل از جمع آوری هر طرح کلی محتوا، باید تحقیقات لازم انجام شود. ابتکارات رقبا تجزیه و تحلیل شود،تحقیقات کلمات کلیدی به درستی صورت گیرد تا یک محتوای با کیفیت تولید شود. ماموریت ما در وبمونی، ایجاد یک محتوای خوب و ارزشمند برای شماست تا در این مسیر مشتریان و مخاطبان جدیدی کسب کنید. 

ویژگی‌های تولید محتوای وبمونی

کارشناسان مجموعه وبمونی سعی دارند تمام مراحل تولید محتوا از جمله ایجاد استراتژِی محتوا،مدیریت تقویم محتوا،تحقیقات لازم برای ایده‌های محتوا، طراحی و ویرایش تصاویر و انجام سئو اولیه به صورت حرفه‌ای عمل کنند.

سئوی محتوا

سئوی محتوا، فرآیند سازماندهی محتوای یک وب سایت بر اساس رعایت اصول سئو مثل انتخاب کلمات کلیدی، چگالی کلمات کلیدی، آپدیت کردن محتوا، لینک سازی داخلی و… است. اساساً، این فرآیندی است که برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از موتور‌های جستجو و افزایش احتمال ظاهر شدن سایت در نتایج جستجو انجام می‌شود.

برای بازاریابی محتوا، استراتژی سئو بخش بسیار مهمی است، زیرا محتوای شما در وهله اول باید دیده شود، به خصوص در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP). اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد، ربات های موتور جستجو برای فهرست کردن سایت شما و رتبه بندی صفحات سایت شما کار سخت‌تری خواهند داشت.

سه نوع سئو وجود دارد که یک کارشناس سئو روی آن ها تمرکز می‌کند:

  1. سئوی درون صفحه: این سئو بر روی محتوایی که در صفحات سایت وجود دارد انجام می‌گیرد. و بر روی نحوه بهینه سازی آن برای افزایش رتبه وب سایت بر اساس کلمات کلیدی خاص، تمرکز دارد.
  2. سئوی خارج از صفحه: این سئو بر روی لینک‌هایی متمرکز می‌شود که از سایر نقاط اینترنت به وب سایت شما هدایت می‌شوند. تعداد بک لینک‌هایی که یک سایت از منابع معتبر دارد، به شما کمک می‌کند تا با الگوریتم‌های جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.
  3. سئوی فنی: این سئو بر روی معماری و طراحی وب سایت مانند کدنویسی سایت تمرکز می‌کند. گوگل به همان اندازه که به محتوا اهمیت می‌دهد به تنظیمات فنی نیز اهمیت می‌دهد، بنابراین این نوع سئو نیز برای رتبه بندی مهم است.

کارشناسان ما در مجموعه وبمونی، مفاهیم و اصول سئو و اهمیت آن را می‌دانند. توسعه و اجرای یک استراتژی سئوی مناسب برای کسب و کار شما، صرفا ایجاد یک محتوا براساس کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، نیست و فراتر از آن است. شما می‌توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید.

لینک سازی داخلی

لینک سازی یکی از تکنیک‌های سئو است. لینک‌ها مانند جاده های اینترنت هستند. لینک‌ها مسیری را ارائه می‌دهند که هم کاربران و هم خزنده‌های موتور‌های جستجو بتوانند سایت شما را پیدا کنند.

لینک سازی داخلی یکی از روش‌های دیگر برای بهبود SEO سایت شما است. در این روش شما صفحات سایت را به صفحات دیگر سایت خودتان متصل می‌کنید. با لینک دهی داخلی هم محتوای جدیدی که تولید می‌کنید در نقشه سایت شما قرار می‌گیرد و همچنین خزنده‌های گوگل از وجود صفحه‌های جدید در سایت مطلع می‌شوند. 

لینک سازی داخلی نیازمند یک استراتژی صحیح است تا باعث افزایش رتبه در گوگل شود.

تقویم محتوایی

تقویم محتوا (همچنین به عنوان «تقویم تحریریه» نیز شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و مکان انتشار محتوای آینده است. تقویم‌های محتوا معمولاً شامل مطالب آتی، به‌روزرسانی‌های وضعیت، فعالیت‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی‌شده، مشارکت‌ها و به‌روزرسانی‌های محتوای موجود است.

تقویم محتوا با سه روش به استراتژی بازاریابی محتوای شما کمک می‌کند:

  1. یک تقویم محتوا تضمین می‌کند که تمام وظایف مرتبط با محتوای شما واقعاً انجام می‌شوند.
  2. یک تقویم، همکاری با تیم‌تان و شرکای خارج از تیم را آسان‌تر می‌کند.
  3. یک تقویم محتوا یک تصویر کلی از محتوا و مطالب آینده شما به شما می‌دهد.

با وجود بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای مدیریت، برنامه ریزی برای اشتراک گذاری محتوا در چه زمانی و در کدام پلتفرم می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل ما برای شما یک تقویم محتوایی تنظیم می‌کنیم تا بازاریابی محتوای خود را موثر‌تر مدیریت کنید.

محتوای اختصاصی

تولید محتوای تخصصی پیچیده‌تر وحرفه‌ای تر است و نیازمند کارشناسان خبره و حرفه‌ای است.بازاریابی محتوای تخصصی برای گروه خاصی از مخاطبان است نه هر مخاطبی. بنابراین، تولید محتوای تخصصی را می‌توان هنر ایجاد محتوای آموزشی یا حل مسئله برای مخاطبان خاص مثلا توسعه دهندگان نرم افزار، برنامه نویسان و مهندسان به منظور جذب آن‌ها به سایت خود و جلب اعتماد آن‌‌ها تعریف کرد.

همانطور که اشاره کردیم فرآیند تولید محتوای تخصصی آسان نیست، چرا که محتوا کاربرد عمومی نداشته و مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار می‌دهد. برای تولید یک محتوای تخصصی با کیفیت شما باید از یک گروه تخصصی کمک بگیرید تا استراتژی مناسب تولید محتوای تخصصی شما را به کار بگیرند. مجموعه وبمونی در کمترین زمان و با به صرفه‌ترین قیمت، خدمات تولید محتوای اختصاصی را به شما ارائه می‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ خبری/ ر

انتهای پیام/

ارسال نظر