صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی:

دانشگاه باید جذابیت لازم برای ایجاد یادگیری عمیق را فراهم کند

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه باید جذابیت لازم برای ایجاد یادگیری عمیق را فراهم کند.
کد خبر : 802772

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجید شمس رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری کارگروه‌های تخصصی رشته‌های مختلف در کارگروه تخصصی اقتصاد اظهار کرد: کارگروه‌ها باید حداقل هر ماه یکبار جلسه حضوری برگزار کنند و مصوبات کارگروه به تمامی واحد‌های دانشگاهی جهت اعمال مصوبات ارسال شود.

وی ادامه داد: مقرر است آزمون جامع دوره دکتری به‌صورت یکپارچه برگزار شود که در این راستا هر کارگروه میبایست در هر رشته بانک سوالات و منابع درسی خود را در چهار یا پنج درس مشخص کند تا به عنوان ماخذ و منبع آزمون جامع به واحد‌های دانشگاهی ابلاغ شود.

شمس در ادامه بیان کرد: با توجه به نزدیکی به زمان شروع ترم جدید کارگروه تخصصی به‌عنوان برنامه کوتاه مدت، زمانی را برای بازنگری در سرفصل‌های رشته‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و مطابقت جداول و شرح دروس انجام دهند و ضمناً از نظر منابع درسی به‌ویژه منابع درسی جدید و به روز نیز می‌بایست کارگروه تخصصی اقدام لازم را با برگزاری جلسات منظم در دستور کار داشته باشند.

رئیس مرکز مطالعات معاونت علوم انسانی و هنر ادامه داد: تاکید معاونت علوم انسانی و هنر در بازنگری سرفصل‌ها با رویکرد حکمی سازی، روزآمدی و کارآمدی باید در نظر گرفته شود و نکته دیگر اینکه سبک و سیاق دانشگاه پیرو سند تحول دانشگاه با رویکرد یادگیری عمیق است.

وی بیان کرد: سه راس مثلت یادگیری عمیق استاد، دانشجو و محیط باید مد نظر قرار گیرد. استاد در یادگیری عمیق نقش محوری دارد ضمن اینکه دانشجو نیز باید هدف خود را بر مبنای یادگیری عمیق و کاربردی پایه ریزی کند و فضای دانشگاه نیز باید جذابیت لازم را در ایجاد انگیزه و تشویق دانشجویان فراهم سازد که همه این عوامل زمینه ایجاد یک یادگیری عمیق را برای دانشجو فراهم خواهد کرد.

در ادامه زارعت کیش مدیرکارگروه تخصصی اقتصاد در این جلسه بیان کرد: مدل های رشد اقتصادی در دنیا بصورت بومی بوده و ما نیز باید متناسب سازی کنیم و نظریه پردازی بومی در دستور کار قرار دهیم و سعی کنیم بومی سازی در رشته اقتصاد را فراهم کنیم.

وی گفت: اگر بتوانیم برنامه ریزی در خصوص تولید محتوا با محوریت اقتصاد ایرانی و اسلامی متناسب با کشور تدوین شود کار بزرگی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۴۰۴۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر