صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

برگزاری استارت‌آپ ویکند حوزه گردشگری با همکاری یک دانشگاه فرانسوی

دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری دانشگاه مون پلیه فرانسه به منظور شناخت و حمایت از ایده های نو و جذاب حوزه گردشگری، استارت‌آپی با موضوع «گردشگری، تکنولوژی و نسل های آینده» برگزار می کند.
کد خبر : 802572

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، استارت‌آپ ویکند با موضوع «گردشگری، تکنولوژی و نسل های آینده‌» به منظور شناخت و حمایت از ایده های نو و جذاب در حوزه گردشگری با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه مون پلیه فرانسه، پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و یونسکو، در نیمه دوم سال میلادی 2022 برگزار می شود.

سعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ پیرامون برگزاری این استارتاپ به خبرنگار آنا گفت: هدف از برگزاری این استارتاپ، تشویق دانشجویان ایرانی به تفکر و جستجوی نوآوری های خلاقانه روز و دانش بنیان در صنعت گردشگری است زیرا نیازهای نسل های آینده بسیار متفاوت تر از نسل کنونی و پیشین است.

وی درباره روند برگزاری این مسابقه اظهار کرد: این مسابقه دارای سه مرحله است. در مرحله اول، تمامی ایده های پروژه (حداکثر 2 صفحه و به زبان انگلیسی) به کمیته علمی ارسال می شود. در مرحله دوم نیز10 پروژه برتر برای برگزاری مسابقه دو روزه انتخاب می شوند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی افزود: در طول برگزاری این مسابقه دو روزه، اعضای پروژه‌ های منتخب این شانس را دارند که در مورد جنبه ‌های مختلف راه ‌اندازی یک کسب و کار خلاق و دانش بنیان و نیز نحوه ارائه آنها مهارت های لازم را بیاموزند. علاوه بر این، هر پروژه از کمک و مشاوره مربیان و متخصصان داخلی و فرانسوی برای به حداکثر رساندن نتایج ملموس پروژه‌های خود بهره خواهد شد. در پایان آموزش دو روزه، هر تیم  پروژه خود را ارائه می دهند و داوران نیز گروه برنده را انتخاب می کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله سوم نیز، گروه برنده در استارت آپ ویکند دانشجویی برای فراگیری و شرکت در دوره دانش افزایی و نیز آشنایی با شرایط راه اندازی کسب و کارهای خلاق و دانش بنیان به فرانسه اعزام می شود. همچنین گروه برنده در صورت امکان و با توجه به شرایط زمانی در یک استارت آپ ویکند دانشجویی دردانشگاه مون پلیه 3 شرکت خواهد کرد.

هاشمی به مزایای این استارتاپ اشاره کرد و به گفت: این پروژه فرصتی را برای حضور سرمایه گذاران داخلی ایجاد می کند تا آنها با بهترین پروژه های نوآورانه دانشجویان آشنا شوند و در صورت تمایل در آن پروژه ها سرمایه گذاری کنند. این امر به نوبه خود موجب اتصال دانش با صنعت و پیشبرد چرخه اقتصادی کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این استارتاپ به دانشجویان ایرانی کمک می کند تا پروژه های بالقوه خود را به بازار گردشگری ایران معرفی کنند. علاوه بر این، دانشجویان این فرصت را پیدا می کنند که با دانش روز گردشگری و نوآوری های موجود در کشور فرانسه آشنا شوند. در نهایت، این امر به شرکت کنندگان این انگیزه را می دهد تا تصویری بزرگتر و حقیقی تر از پروژه خود داشته باشند و بتوانند آن را در کشور اجرایی کنند.

وی درباره جوایز دیگر برندگان نیز بیان کرد: جایزه گروه اول برگزیده در این رویداد یک هفته سفر به کشور فرانسه و استقرار در دانشگاه مون ‌پلیه به منظور آموزش بیشتر و مشاوره و کمک برای اجرایی کردن ایده هایشان است. گروه دوم و سوم نیز ضمن حمایت های غیر نقدی، می توانند بدون قید و شرط در مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه علم و فرهنگ استقرار پیدا کنند.

گفتنی است، دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی به شرط آنکه پروژه آنها در ارتباط با حوزه گردشگری باشد، می توانند در این استارتاپ شرکت کنند.

انتهای پیام/4040/

انتهای پیام/

ارسال نظر