صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۰۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
در دیدار امیرعبداللهیان و نماینده چین در امور سوریه مطرح شد:

انتقاد از اقدامات خصمانه گروه‌های مسلح برای اختلال در آتش‌بس سوریه

نماینده ویژه چین در امور سوریه با معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد.
کد خبر : 80248

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، شیه شیائو یان که به تازگی بعنوان نماینده دولت‌چین برای پیگیری پرونده سوریه منصوب شده در ملاقات با امیرعبداللهیان بر موضع کشورش مبنی بریافتن راه حل سیاسی و اتخاذ سیاست صبر و اعتماد داشتن به شکل‌گیری نتایج مذاکرات سیاسی را مهم دانست و گفت مسأله سوریه بسیار پیچیده است و باید به مذاکرات ژنو وقت بدهیم تا به نتیجه برسد.


شیه شیائو یان تعیین چشم‌انداز آینده سوریه، تدوین قانون‌اساسی و انتخاب رئیس‌جمهوری را مربوط به اراده مردم سوریه دانست و گفت هیچ قدرت خارجی نباید در این مسائل دخالت کند و باید اجازه بدهیم مردم سوریه خودشان تصمیم بگیرند.


امیرعبداللهیان با تاکید بر درهم تنیدگی و ارتباط نزدیک گروه‌های مسلح معارضه با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره، اظهار داشت: آمریکایی‌ها نیز اعتراف کرده‌اند تفکیک گروه‌های ترویستی با مسلحین دیگر، کاری دشوار است.


معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه اظهار داشت: توافقی که در نشست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه صورت گرفت این بود که به موازات مذاکرات سیاسی، مبارزه با تروریسم نیز به طور جدی در دستور کار قرار گیرد اما متاسفانه شاهدیم که اقدام جدی جهانی در مبارزه با تروریسم صورت نمی‌گیرد.


طرفین با حمایت از تلاش‌های نماینده دبیرکل سازمان‌ملل در امور سوریه برای تحقق راه‌حل سیاسی، بر ضرورت مبارزه جدی با تروریسم در سوریه تاکید کردند.


شیائو یان و امیرعبداللهیان بطور مشترک تصریح کردند: نقض آتش‌بس و اقدامات خصمانه گروه‌های مسلح برای اختلال در آتش‌بس به هیچ نحو پذیرفته نیست و طرفین بر ضرورت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سراسر سوریه تاکید کردند و تصمیم و نظر مردم سوریه را درباره آینده این کشور، تنها ملاک مشروع منطبق بر حقوق بین‌الملل توصیف نمودند.


طرفین همچنین در این دیدار بر ضرورت افزایش رایزنی‌های مشترک و تبادل‌نظر درخصوص سوریه توافق کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر