صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
وزیر علوم در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها:

اطلاع‌رسانی زمینه استفاده جامعه از دستاوردهای علمی را فراهم می‌کند

زلفی‌گل با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی دستاوردهای دانشگاه‌ها و اقدامات انجام شده در مراکز پژوهشی و فناوری یک مسئولیت اجتماعی برای روابط عمومی‌هاست، گفت: اطلاع‌رسانی امکان ترویج بیشتر علم و دانش در جامعه، زمینه استفاده بخش‌های مختلف جامعه از دستاوردهای علمی را نیز فراهم می‌کند.
کد خبر : 801818

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدعلی زلفی‌گل در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در آستانه هفته دولت و با حضور علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، خاطرنشان کرد: فعالیت روابط عمومی‌ها در مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری بسیار ارزشمند است چرا که مدیران و کارشناسان روابط عمومی با اطلاع‌رسانی مستمر پژوهش‌های دانشگاهی و دستاورد‌های جامعه دانشگاهی به نوعی آموزش افکار عمومی جامعه را به شکل مستمر و مادام العمر بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی دستاورد‌های دانشگاه‌ها و اقدامات انجام شده در مراکز پژوهشی و فناوری یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی برای روابط عمومی‌هاست. چرا که این اطلاع‌رسانی علاوه بر ایجاد حس امید و انگیزه برای افکار عمومی امکان ترویج بیشتر علم و دانش در جامعه، زمینه استفاده بخش‌های مختلف جامعه از دستاورد‌های علمی را نیز فراهم می‌کند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه کمبود امکانات نباید مانعی برای انجام ماموریت‌ها و وظایف روابط عمومی‌ها باشد، گفت: در حد توان و مسئولیت خود برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها تلاش می‌کنیم.

زلفی‌گل افزود: شاغلان روابط عمومی‌ها دارای خلاقیت، نوآوری و استعداد‌های هنری هستند که با این ظرفیت و ابزار‌ها می‌توانند کمبود‌ها را جبران کرده و جایگاه سازمان یا دانشگاه متبوع خود را در سطح جامعه ارتقا بخشند.

گفتنی است، در ادامه این نشست چند تن از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند که ضرورت توجه به ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها در ساختار اداری، اختصاص بودجه و امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری به واحد‌های روابط عمومی، ضرورت در نظر گرفتن مدیران و کارشناسان روابط عمومی به عنوان بازو‌های مشورتی مدیریت در دانشگاه‌ها و تامین نیروی انسانی متخصص در واحد‌های روابط عمومی دانشگاهی از اهم مباحث مطروحه بود.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر